Det här med vaccinet

Publicerat: 2009-11-25 Kl: 19:08:38 | I kategori: Allmänt


Väckte ganska olika åsikter, jag står kvar för det jag säger för jag tycker svarena låter mest puckad. Ja men då kan ni bli smittad o så blir ni jätte dåliga och i värsta fall dör ni. Men vad gör de? Ni vill ju inte ha lite ont i armen några dagar. Osen vad händer om tio år??? Ja VAD händer om TIO ÅR? VAD ska hända om tio år? Chefen sa att hon hade hört att barnet kunde bli skadat i framtiden om man var vaccinerad? Och nån skrev att folk har fått missfall av vaccinet? Undra hur mycket ork folk orka lägga ner på att hitta på lite olika biverkningar. Det är inte stor skillnad mellan vanligt influensa vaccin o svinvaccinet, men det är det aldrig något snack om. Folk går som vanligt på hösten o ta den förbannade sprutan men det pratas inte. Tror inte heller min barnmorska skulle låta mig ta sprutan OM hon visste att det var en ökad risk för missfall, så mycket litar jag på hon iaf.

Jag tror folk sätter sig på tvären för att veta bättre "Nej jag är så gammal så jag är imun mot influensa. Nej jag behöver inte sprutan, bli jag sjuk så blir jag sjuk." etc etc.. När jag fortfarande tycker att det är en plikt mot samhället. DET HANDLAR OM EN STACKARS LITEN SPRUTA. Som EN person med svår cancer har dött av, vad JAG har läst och han hade absolut inte överlevt viruset. Sen är det ju alltid folk som säger "..jamen den o den har oxå dött". Inte för han vart påkörd utan för att han tog sprutan en vecka innan.

Emma sa häromdagen "det är ju bara postivit om man reagerar på sprutan för det bevisar ju bara att man hade blivit jätte sjuk om man fått svinis" o det stämmer ju med tanke på att det är lite av det giftet dom sprutar i en.



Men visst kan ni röka, supa o en del knarka, äta o hälsosamt, cyckla utan hjäl, köra bil utanbälte mm, men vaccinera er VORE JU VÄLDANS DUMT!!

Kommentarer
Postat av: emma

låt dom dra åt helvete!! :P dom är fan knäppa människor asså. men alla måste ju få göra som dom vill, vad kan man göra åt det. ingen som inte är vaccinerad ska iaf få ha närkontakt med min dotter det första halvåret, aldrig i mitt liv. sen om folk är så dumma så dom inte vill ta vaccinet, låt dom dö då för fan om dom blir smittade. dom hade iaf ett val, gnäll för i helvete inte sen då tkr jag.. skador

2009-11-25 @ 20:50:40
URL: http://emmamaria.webblogg.se/
Postat av: Erika

Att jag inte vill ta vaccinet har inget att göra med att jag inte vill ha "lite ont i armen" som du uttrycker det. Jag tycker inte man kan bli så arg på folk för att de inte vill spruta in gifter i sina kroppar.



Det finns inte tillräckligt med studier gjorda på vaccinet så jag tänker inte vaccinera mig. Jag gör det lika mycket för mitt barns skull som du vaccinerar dig för ditt barns skull. No more, no less.



Och jo, missfall förekommer och det pågår utredningar om det i andra länder som har samma vaccin som vi har men det är då oftast på ett tidigt stadie men som sagt, jag tänker inte riskera det. Och nej, alla vet inte om det för det finns som sagt för lite forskning. Forskningen görs ju på gravida möss i första hand innan man börjar med människor. Skulle behöva flera års forskning för att påvisa om det har någon inverkan på foster eller ej. Möss är inte människor. Och det är väl klart ingen vill stå för att vaccinet kan framkalla missfall :P.



Vaccinerar mig aldrig mot säsongsinfluensor heller för den delen kanske jag ska anmärka :).



No hard feelings :).



(jag kommenterade anonymt tidigare då jag inte ville gå ut med min grav. just då)

2009-11-26 @ 14:31:51
URL: http://dumman.blogg.se/
Postat av: s

alla har sin åsikt i det hela, men jag ligger på utredning av sjukhuset, och dom har absolut NEKAT mig att ta den, jag får absolut inte ta den för dom! och alla människor får tyvärr inte göra det, även fast jag vill ta den där sprutan så vägrar läkarna mig att få den, pågrundav att biverkningarna är så "farlig"!

2010-01-04 @ 17:23:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0