Svininfluensavaccin?

Publicerat: 2009-11-22 Kl: 00:14:56 | I kategori: Allmänt


Jag tycker att alla ska vaccinera sig, eller alla som kan med tanke på dom som inte får för dom är tex ägg allergiker mm. Du kan bära smittan och blir lindrigt sjuk men smittar en bebis eller en tant som inte klarar av sjukdommen och dör?? Våran bebis kommer inte kunna vaccinera sig så ska jag då sitta isolerad för att minska risken för att hon ska bli smittad för att vissa vägrar ta sprutan?? Den tar knappt 30 sekunder. Jag förstår inte och jag blir så irriterad på folk som inte ska ta den. Så om DU inte ska ta den, kan du skriva hur DU resonerar kanske jag får ett annat perspektiv?? Det handlar kanske om att jag har en lungsjuk son som jag inte tror skulle klara av sjukdommen då den sätter sig på lugnorna.. Men ne jag blir bara irriterad när jag tänker på er, ni som inte ska vaccinera er. Jag kommer säga att alla som inte är vaccinerad kommer inte få träffa våran dotter förren sjukdommen har lagt sig! Överdriver eller ej, men så är fallet!


Kommentarer
Postat av: Emma Saltin

Men gumman.. Alla kommer nog ta den till slut. Jag var negativt inställd förut. Men eftersom den sprids så pass mycket och det finns dödlig utväg känns det ju tryggast. Skitsamma vad som är i och vilka bieffekter det har. Man kan ju dö av att gå över gatan. Men jag tror dom som inte vill ta den är rädda för ingredienserna och för bieffekterna.

Ingen vill ju ligga i feber i över en vecka med vilje?

Men samtidigt vill jag inte vara anledningen till att någon i min närhet dör pga min rädsla.

Men dom vet ju inte med säkerhet ens att den fungerar. Och det finns inte tillräckligt.. Jag tänker inte köa i 7 timmar och sen kanske inte få komma in och ta den. Gör den obligatorisk. Men se då till att planera lite noggrannare. Beställa tid är väl inte en dum ide? när det är så pass många som vill ta den.. För det är sjukt många som vill det... Läser du infon som smittskyddsinstitutet skickar ut? Pren. på det .. får 3 uppdat i veckan. Skönt att veta från proffsen :p Puss!

2009-11-22 @ 03:24:28
Postat av: E.

Jag har svår astma men ska inte ta vaccinet. Jag är inte okej med vad vaccinet innehåller och tänker därmed inte ta det. Med största anledning att jag är gravid och är tidigt i graviditeten och inte tänker riskera något då vi försökt över ett år och har ett MA bakom oss. Skrämmande många får missfall strax efter de tagit vaccinet och moderkakor som börjar lossna & allt vad det är... Allt detta mörkas ned i media dessutom för ingen vill acceptera att ett vaccin kan orsaka detta.



Skvalenet i vaccinet gör att kroppen kan börja stöta bort sina egna organ. Ovanligt men möjligt. Vid en graviditet så sänks immunförsvaret för att man inte ska stöta bort fostret så att då spruta in något i kroppen med all den skit som vaccinet innehåller för att just höja immunförsvaret är ju dömt att misslyckas enligt mig. Iaf i en tidig graviditet.



Jag får vänta en vecka med att skriva vem jag är då jag bor i länet och inte vill gå ut offentligt ännu med att jag är gravid. Det får vänta en vecka till då vi passerat v.12 men jag kommenterar då igen och skriver ut vem jag är :).



Poängteras ska att jag inte har något emot alla som vill och har vaccinerat sig! Det är ju ett beslut man själv måste ta. Tycker inte man kan begära att alla ska spruta in gifter i sina kroppar. Finns ju de som dör av vaccinet också. Men jag förstår också hur du tänker, du har ju ett barn du vill skydda!

2009-11-22 @ 12:19:58
Postat av: madde

det där tycker jag är upp till var och än =) men sen bestämmer ju du om du inte vill att dom inte ska få traäffa dina barn!=)



Jag vet inte om jag ska vaccinera mig! Albin borde iaf för han har astma! men jag tycker de är sån hysteri på denna influensa!

jag är INTE rädd för sprutan, utan just biverkningarna!

vaccinera jag mig är det för lillans skull, hon får ju vaccinera sig i december ochså =)

Men vad jag har hört så är den största vågen över!

Och jag känner INGEN som haft influensan iaf =)

sen finns de ju läkare som säger att gravida inte ska ta den för att barnet kan få MEN senare i livet..

tex i schweiz får inte Gravida, barn å äldre vaccinera sig... fattar inte varför länderna har olika rekomendationer!

2009-11-22 @ 13:44:37
URL: http://madeleinesophie.blogg.se/
Postat av: cattis

Kanske åldersgränsen har gått ner ännu mer när dottern din är född. och hon får säkerligen en del anti-kroppar från dig som mamma. Vi fick ju svininfluensan, så här funderar vi på om vi ska vaccinera oss eller ej?..hmm. Min son blir på torsdag 4 månader men i feb blir han 6 månader då ska jag vaccinera honom. Min mamma jobbar på infektion på umeå sjukhus, det var hennes råd från högsta chefen där. Men all hysteri är verkligen till överdrift...Och jag känner mig mera trygg om vaccinet är testat på flera barn nu under denna tid inna jag ger det till Jonathan. Skulle aldrig ta det nu om han fick ta det...måste se följderna först!

2009-11-22 @ 13:53:21
URL: http://shadowstorm.blogg.se/
Postat av: lina

Hej! Kolla mina bilder på bloggen på min mage får du se monsterbristningen från hål till hål. Ingen lite rackare där inte :p

2009-11-22 @ 21:53:47
URL: http://linajohannalof.blogg.se/
Postat av: Anonym

Men herregud, lägg ner hysterin. Den som vaccinerar sig, och den som inte gör det gör inte det. thats it. Och att vaccinet innehåller massa skit, är rena rama bottenskrapet. det finns så många teorier så man ska nog inte lyssna på allt och alla. kulmen är nådd, och snart är alla friska och glada igen! Lev vidare.

2009-11-23 @ 10:06:49
Postat av: amanda

vad är det i vaccinet? vad händer om 10 år? frågan är inte om det finns någon biverkning, utan vad biverkningen är. ingen har liksom svar på det. jag tkr att läkemedelsverket ser en bra situation till att tjäna pengar. det är min åsikt. jag jobbar inom vården och är absolut inte tvingad att vaccinera mig. jag är även i den så kallade riskzonen eftersom att jag har astma. men jag tänker inte ta sprutan. och känner jag mig dålig så stannar jag hemma. jag känner liksom att det är min kropp och mitt val, som individ. sen får folk tycka vad dom vill om att jag inte vaccinerar mig.



alltså jag förstår dig helt :) hade kanske tänk annorlunda om jag också hade väntat/haft barn. vem vet..

2009-11-24 @ 22:45:51
Postat av: fia

Min barnmorska sa iaf att det kommer bli värre till jul. När det blir kallare, eftersom det sprids med luften. Jag har vaccinerat mig, å satan va ont det gjorde i armen dagen efter, men nu är det bra. ;D Å jag tar hellre en liten biverkning från vaccinet än svininfluensa.

2009-11-25 @ 18:26:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0