Paus

Publicerat: 2009-09-30 Kl: 20:30:50 | I kategori: Allmänt


Nu när danne har varit hemma så har jag inte suttit vid datorn. Vi har sett på film o myst o grejer :) Nu har han åkt igen och jag har ingen aning om när han kommer hem, men det lär nog visa sig imorron.

Sitter och pratar med msn terrarn, Emma. Så det är lite svårt att skriva där o blogga samtidigt för hon skriver ETT ord sen trycker hon på enter så kollar man inte på tio sekunder då är det bara att scrolla ihjäl sig!

Var på stan innan jobbet eftersom William ska komma till dagis halv tio ons/tors. Så jag köpte ett par höst skor till han, fodrade gummistövlar o spindelmannen mössa o vantar i jätte fin blå färg :) Skorna tyckte jag dock var lite stor så jag tar nog en mindre storlek imorron OM det finns. Vill ju inte hålla med om att det finns överdrivet mycket barnskor!! :S Man vill ju inte heller slänga ut flera hundra på ett par höst skor som ska användas i en månad max.
 
Dom skorna mamma köpte till William häromdagen. Trodde jag var vanliga enkla vinterskor men när jag var inne på en skoaffär idag(minns icke namnet) är dom utsedd till bästa barnvinterskon nu i år. Eftersom det var på skopunkten så tror jag alltid att dom har sämre Bskor men det visade sig att dom som man köper på Skopunkten kostar 399:- kostar 599:- i stan :S Det är ju GT-TEX skor med tre sulor så dom blir nog toppen :) Så alltså kan man konstatera att skopunkten icke är dåligt! =)



Nu ska jag duscha och sen lägga mig o se tv men det blir tidigt ikväll för jag jobbar till halv åtta imorron!






-

Vecka 15

Kroppen: Man kan känna sig nästäppt och ha lätt för att blöda näsblod när man är gravid även om det är mer vanligt under slutet av graviditeten. Nästäppa beror till stor del på den ökade mängden östrogen samt ökad blodmängd som i sin tur mjukar upp brosk och vävnader vilket gör att man blir täppt i de trånga näsgångarna. Det kan i sin tur göra att man snarkar om nätterna. Blodkärlen kan även vidgas vilket medför att man lättare blöder näsblod.
Från vecka 15 kan du göra ett fostervattensprov.

Fostret: Huden är i det här stadiet genomskinlig och man ser blodkärlen. Armarna kan röra sig och händerna kan knytas. Hjärtat pumpar ungefär 28 liter blod/dygn och hjärtljuden kan avlyssnas med en doptone-apparat. Fostrets hud är tunt och täcks av ett tunt skikt hår som kallas lanugo-hår.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0