Akutbesök

Publicerat: 2010-08-30 Kl: 17:10:38 | I kategori: Allmänt


(jag ska göra historian kort, jag har väldigt lätt att babbla iväg)

Igår var minst sagt en "händelserik" dag. Thelise vaknar i vanlig ordning kring 8, jag lyfter över henne till mig och matar hon. Som vanligt somnar hon o jag slumrar till. Hon brukar alltid börja prata eller gnälla när hon vaknar men inte igår.. Jag vaknar av en dunk och sen kommer gråten, jag vet inte hur snabbt man kan flyga ur sängen med det gick på en halv hundradel att ta mig upp. Hon har... rullat ur min säng och slagit pannan. Givetvis (vilket också är BRA) gråter hon, mest över chocken o smällen för hon lugnar ner sig nästan på en gång jag börjar trösta henne. Men jag ringer hur som helst till sjukvårdsrådgivningen o se vad dom säger. Först tvekade jag för jag skämdes, fyfan vad jag skämdes o mådde dåligt. Hela samtalet hade jag SÅ ont i magen.. Men svaret "Har hon spytt ska du åka in akut men annars vill man ALLTID kolla sånna här små barn om dom ramlar ur sängen eller slår huvudet på annat sätt", -Nej, svarar jag. Hon hade inte spytt. Men när vi lägger på ser jag att hon hade spytt för det börjar rinna ner över min arm, men i övrigt var hon pigg och glad. Hon är ingen spyunge, hon har aldrig varit någon som spytt. Så vi åker upp till primärvårdsjuren som hon i telen sa men väl där spyr hon igen så dom ringer efter ambulans så vi åker de upp till akuten. Där charmade hon sönder all personal som frågade om hon alltid var så här folkglad, Nä, det är hon inte hahah svarade jag. Men barnläkaren tittade på hon och hjärnkirurgen o konstaterade att det inte var någon fara alls så vi fick åka hem :) Men jag skämdes SÅÅÅ fruktansvärt mycket även fast jag VET att väldigt många barn ramlar från skötbort, ur sängar, ur vagnar.. Men dom såg ju hur skärrad jag var så dom lugnade mig o dom var jätte snälla. EN smärre chock? Jaaa.. men nu mår hon bra. Hon fick en lättare hjärnskakning trodde dom eftersom hon spydde. Puuuh

Nu är jag hos mamma, William är med brorsan o dom pysslar på med nånting och Thelise sover. Vi väntar på sjukaDaniel sen ska vi äta =)

Ååh William kom ju hem förut o jag ville bara trycka söööönder han, så mycket han jag saknat han. Han hade saknat oss väldigt mycket också för när vi kramades ville han INTE släppa, mammas William :)

Notis, Jag är väldigt dålig på att svara på kommentarer eftersom jag mest kollar genom telefonen, kanske därför ingen vill kommentera :p Men jag ska sätta mig ikväll efter jag och William har myst framför Fångarna som han säger. Såg även att jag har fått en award av Anna, gulle du :D Den ordnar jag ikväll också!


Här är min bäbis William!


Kommentarer
Postat av: Anna Hernandez

Du behöver inte skämmas!!! Fast jag vet dock hur du kände dig. Oskar rulla ur sängen en gång och kräla ur den en annan & usch vad hemskt det var men han mår ju bra ;). BTW så har du riktigt söta barn =)

2010-08-30 @ 17:17:38
Postat av: Emma

åååh han VAR NOG VÄRLDENS SNYGGASTE BEBISJÄVEL! :D vill bara nypa tag i skärmen på tjock kinderna. goooooosen :D:D

2010-08-31 @ 14:04:14
URL: http://emmamaria.webblogg.se/
Postat av: evelina

tur du fick riktiga svar då iaf:) Hon är så söt er tjej..

2010-08-31 @ 18:14:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0