Folk är otroliga..

Publicerat: 2010-08-28 Kl: 20:53:02 | I kategori: Allmänt


Visst är vissa människor helt otroliga? Det var någon som skrev en kommentar och frågade om Thelise hade vatten skalle.. Först garvade jag bara sen vart jag arg. Vadå vatten skalle? Visst, i vissa vinklar ser ju jag också att hennes huvud ser stort ut men vems bebis huvud är INTE stort??? Ni måste sluta med era dumma, irriterande o framför allt korkade kommentarerrrrrrrrrrrrrrrrrrr. Min bebis har INTE vatten skalle men hon har stor hjärna o det måste hon ju ha eftersom hon är så duktig ;D Ni behöver inte oroa er, hon växer nog i sin stora skalle ska ni se! :)

Nog om dä! Idag vaknade inte Thelise förren klockan nio, visserligen berodde det på att hon gick o la sig så sent eftersom jag att jag glömde bort klockan. Men skönt var det iallafall. Hon var vaken en stund sen somnade hon om (som vanligt) två timmar, då slappade jag bara o kollade på tv. Sen har vi umgåtts lite med Emma, varit på ica och handlat, lagat mat, badat, o lekt med kaninerna.

NUUU vill jag att det skall bli måndag så min snoruuuunge kommer hem :) Han ringde förut o det enda han kalla mig var typ "Bajsunge, Tjocko, Du luktar bajs", hahah jag får skylla mig själv för det är ju jag som har lärt han :D gosunge! Ibland undrar man vem som är i kissobajs åldern, jag eller William? ;)

Nu ska jag inte städa, för det ska jag göra imorron. Storstäda så det är vackert när W kommer hem. När han har varit borta så går han alltid in på sitt rum o är det städat så suckar han o säger "Ååh tack mamma vad skönt o komma hem", han är ett riktigt latarsel. Men oftast hjälper han faktiskt till att ställa tillbaka sakerna på sin plats, åtminstonde in i sitt rum :)

Thelise var så trött så henne har jag lagt för natta.. Eller för en timma sen men matade henne lite nu så hon inte vaknar vid 12-00 precis när jag har somnat, det är lite jÅbbigt. Men nu för tiden äter hon oftast runt 8 halv 9 innan hon somnar sen vaknar hon inte och äter förren runt 6 på morronen, sover vidare till 8-9 o käkar igen. Är vaken ungefär en timma sen sover hon sin långsömn på ca 1-1,5 h. Resten av dagen somnar hon hur som o oftast bara powernaps. Ska väl snart börja få in riktiga sömnrutiner men än känner jag att hon kanske är för liten för det.

MEN VET NI! Thelise fick vaccinationen i onsdags. Idag när jag tog bort plåstret från det hennes vänstra ben har hon världens läskigaste knöl, sten hård! Stor som en femma och jag har för mig att jag fick så efter svinissprutan men jag ringde ändå rådgivningen och hon sa att dom förmodligen har prickat ett blodkärl och att det INTE var någon fara. Och stackars mig som redan har sån dödsångest, ska jag behöva oroa mig över detta också. Jag trodde hon hade fått en allergiskreaktion men det kunde man icke få sa tanta i luren..

Ja nu när dödsångesten kom på tal.. Jag har ju inte pratat om det med så många eller skrivit om det för det är ju lite fjompigt. Men jag ställer ca 6 larm per natt för att kliva upp o kolla om hon andas och jag skämtar inte. Jag somnar sent för att jag ligger och lyssnar på hennes andetag. Det här har verkligen stigit mig till skallen, bör jag kanske söka hjälp innan jag blir psykiskt sjuk. (överdrift, ni behöver inte ringa socialen). Men jag kan inte riktigt njuta för jag är så rädd att hon ska försvinna. Usch o fyfan rent ut sagt för dom dära satans tankarna, jag kmr bli galen.   Nu efter några månader har jag ändå "lugnat ner mig", efter ett par samtal med Anette på sjukhuset har hon intalat mig att jag ändå inget kan göra OM det skulle hända (pppppepreprpeprpeprpeprpparpprppeprperrpp, förlåt gud) och det har hon ju rätt i. Det hjälper ju inte mig om jag ställer sjutusen alarm, det kommer ju bara sluta med att jag blir sinnes. Fast det är nog alla föräldras mardröm..

Nu ska vi inte tänka i dom banorna för då kommer jag ej kunna somna i natt.. Nu ska jag stoppa in kaninerna i buren för nu är dom färdig rastade sen ska jag ta fram Dannes ben and jerry (HAHAH, rätt åt dig ;) ). God natt

Kommentarer
Postat av: Emma

Ja men visst kan människor skriva helt sjuka komentarer till en, fast jag tror helt enkelt att dom för de av avund eller att dom helt enkelt inte förstår bättre.. Jag har fått nån typ så här " en missbrukar unge, akta så han inte får typ down syndrom" aa fast down syndrom har inte ens med missbrukande föräldrar att göra aja inget att bry sig om. De där med din oro har ju bara med att du älskar henne att göra fast de låter jobbigt, de avtar säkert eller hoppas jag, inte kärleken men oron.. Mvh Emma

2010-08-28 @ 21:16:40
URL: http://MiLadybloggplatsen.se
Postat av: Mia

Ja du.. är ju garanterat väldigt jobbigt för dig då du sabbar din sömn totalt, men jag förstår dig.. Skulle vart vaken dygnen runt ifall jag kunnat jag. Var också sjukt rädd att något skulle hända på natten, men som sagt om de nu skulle ske då finns de inget man kan göra. Är fortfarande nojjig och vaknar flera gånger per natt å kollar till dem..

2010-08-28 @ 22:54:43
URL: http://enlitenynk.blogg.se/
Postat av: SofiaW

Äh men strunta i dumma människors kommentarer, skriv inte ens om dom bara strunta i dom.. Förstår dig att det är svårt att strunda i det, känner likadant själv, eftersom mycket folk verka vet "ALLT" om mig !!! :/

2010-08-29 @ 02:59:00
Postat av: Eva

Hittade hit av en slump. Vill bara tipsa om andningslarm, vi köpte ett begagnat och kan sedan dess slappna av och njuta. Det larmar vid andningsstopp över 30 sekunder.

2010-08-29 @ 13:50:11
Postat av: linda

men hon har väll inte stort huvud ??

hehe

vad har alina då? vattenskalle gånger 2 :)

för hon har ett stoort huvud hon och hennes är enligt

''ds'' normen :)

men det finns en massa elakingar där ute....

tyvärr.

stor hon har blivit

jätte söt

kram linda

2010-08-31 @ 11:39:53
URL: http://frupetterssons.blogg.se/
Postat av: Evelina

Jag förstår dig...! Jag undrar hur jag kommer vara om jag får nå fler barn, förmodligen total förstörd..:(

2010-08-31 @ 18:22:47
Postat av: Evelina

En sak till.. Doktorn björn (Han som sagt nåt till dig)som dödförklarade Leah rekommenderade inte begagnade eller andra andningslarm än sjukhusets och är man orolig så kan dom hjälpa en med det via sjukhuset som garanterat fungerar (gratis)..

2010-08-31 @ 18:26:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0