Stan

Publicerat: 2010-08-27 Kl: 20:21:12 | I kategori: Allmänt


Idag har jag gjort stan med Lina och Basse :) Vi har strosat runt o fikat men mest surrat! Lina är huuur go som helst, verkligen!

Igår var jag och Emma hemma hos Anna L och Line, satt o surra där också. Tur de för jag äälskar ju att surra ;) haha. Men det var jätte trevligt! Och precis när vi skulle gå så kom mannen o sonen hem, Wille var såå söt. Visade sin traktor o pratade på, inte alls blyg!:) Nästa gång måste jag nog ta med min William så dom får busa lite! Och mannen hennes var hur trevlig som helst.. visst låter det mäktigt med "Hennes man"?? hehe :D


Jag har tänkt på det programet jag såg rätt mycket senaste dagarna.. Eller dagen? Jag minns inte ens när jag såg det. Men livet på BB iaf och den dära pojken William som var sjuk. Jag förstår inte om det är andra "regler" utomlands men går man bara hem sådär?? Kommer dit en snabbis, pratar lite sen går man hem? När William kom så bodde jag på sjukhuset? Jag sov hemma någon natt givetvis(när jag ändå inget kunde göra) för att hämta lite kraft, för att orka nästa dag. Ingen mamma kan förstå förren men själv har fått ett eget barn som är förtidigt född. Men man kan ju alltid försöka förstå hur det känns. Men hur som, jag var ju ALLTID där!? Jag kom ju inte o tittade sen gick jag o sa "Ring om det händer nånting annars syns vi om några dagar" ?? Skulle han ligga där själv? Ingen som skulle prata med han eller ta hand om han? Givetvis gör ju personalen också det, för dom på 45:an är TOPPEN. Världens bästa människor, helt klart. MEN han ville ju att JAG skulle vara där? Det är ju besvisat att ju mer man sitter kängru eller överhuvudtaget är med sitt barn, ju snabbare tillfrisknar dom och få komma hem :) Jag satt sammanlagt ca 10 timmar per dag kängru med William. Skumt hur vissa personer gör.. Iof hade dom ju fått trillingar dom mammorna men samvetet måste ju jaga skiten ur dom, eller?? Nog om det..


Ikväll ska jag städa, herregud Evelina ta dig i kragen! Jag är sååå lat när William inte är hemma. Jag städar inte, lagar inte mat, diskar inte. Ni ska ha tur att jag duschar åtminstonde, hahah. Men han kommer på måndag, det vart uppsjuktet för det är någon viktig match Jens måste spela för att ej bli petad ur lagen. Men det är bara jag som lider, William har knappt tid att prata med mig/danne i telefonen. Han saknar sina kaniner o Thelise, på sin höjd. Men han får ju vara lite med Agnes för annars tror jag att han hade saknat oss mer.


Men hur som, Thelise fick ju vaccin iförrgår. Och ja hon vart ju förstörd som redan nämnt men GUUUUUUUD vilka jobbiga två dagar. Amagad! Är så van att hon sover hela nätterna så jag fick mig väl en smärre chock när hon skulle börja vakna flera gånger i förrgår natt? Men inatt har hon sovit som vanligt, härligt! Men hon har gnällt och grinat o gnällt o grinat. Idag har hon varit LITE bättre när vi var på stan men man får inte alls röra hennes ben och alvedon hjälper inte så värst mycket. Imorron är hon nog helt bra igen :)

 Och nu kan stor tjejen rulla från mage tillbaka på rygg, vilket jag redan har skrivit men jag skriver igen :D Allt går så fort, lite för fort. Lilla bebis lugna ner dig! Man  hinner ju inte njuta förren hon lär sig något nytt, hon verkar ha så bråttom. Men vi kom fram till det häromdagen, kanske var hemma hos Anna? Att nöjda barn är lixom nöjd med tillvaron och har inte så bråttom med allt. Medans "missnjöda", dom som har lite sämre tålamod/är rastlös har lite bråttom att lära dig saker. Thelise hatar ju att ligga under gymmet mer än några minuter och hon har rullat sen hon var ca 2 månader. Hon kommer snart att börja krypa/åla. Hon är jätte stark i rygg o nacke. Så snart hon hittar balansen kommer hon kunna sitta. Men det är nog för att hon tänker "ska jag ta mig nånstans måste jag göra det på egen hand", snurrigt men förstår ni vad jag menar?? hahah

Vi vägde och mätte hon också då när vi var på bvc. 6800 g och 62 lång, 41 i huvudomfång. Hon ligger liiite under "normal" kurvan även fast jag tycker att hon är så stor??


Vad åt jag till middag idag? Jag stod o tänkte på Catrine(Vilmas mama) när jag diskade o så vart jag såå sugen på broccoli o babymorätter. Så jag kokade de o sen stekte jag i MASSA smör, det var såå gott! Förvisso var det ju fryst från början men det är väl ändå godkänt? Det vart min middag de... Men jag åt ju en STOR portion gröt idag vid 11 o fikade på stan.  Jag åt väl en japp o drack cola också till "middan" om jag MÅSTE erkänna... :(

Nu ska jag vänta på att bebis vaknar så ska vi ta en långpromenad med Tusse, mammas hund är här. Stressmomentet nummer ett! En liten vit jobbig sak som skäller så fort han hör nånting i trappen, jätte störigt.


Det är dåligt med kommentarer, det är TRÅKIGT!!:((

Kommentarer
Postat av: Emma s

Jag reagerade också på det programmet. Varan Anton föddes fem veckor för tidigt och jag satt som du, nästan dygnet runt med honom. Nu låg han i cepap i bara 3 dagar som tur var, men då vi fick in honom på rummet för att få honom att sluta med sonden så var han i mina armar hela tiden utom då jag gick på toa. Det var inte så länge sedan jag hittade till din blogg så jag har inte hängt med från början, men hur tidigt föddes din son? Kram

2010-08-27 @ 21:11:14
URL: http://endaghosemma.blogg.se/
Postat av: lina

Tack, detsamma fina du! Ses snart igen :-) idag somnade pöjken efter knappt 10 min, behövde alltså bara gå in till honom en ggn! Sov gott ni två :-)

2010-08-27 @ 22:11:23
URL: http://linajohannalof.blogg.se/
Postat av: emma s

Jaha, ja då var ni där länge, då vet du verkligen hur det är. Men din dotter kom till beräknad tid eller? jag är lite rädd att få för tidigt igen :/

2010-08-28 @ 09:17:18
URL: http://endaghosemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0