Smal?

Publicerat: 2010-12-05 Kl: 22:39:48 | I kategori: Allmänt







Har tänkte på en sak länge.. när jag träffar folk jag inte sett på ett tag säger dom oftast "OJ vad smal du har blivit!!" och jag vet inte vad jag ska svara, direkt börjar jag försvara mig o så ska det INTE vara. Jag ska nog börja svara tillbaka "Tack! Och du har lagt på dig ser jag", det folk INTE förstår är att man mår LIKA dåligt om inte sämre av att vara smal som överviktig.. Skillnaden är att KAN man INTE gå upp så finns det INGET att göra. Är man överviktig KAN man gå ner genom träning, rätt mat etc. JAG har alltid varit smal, sen jag var liten. Det kanske hade varit en annan femma om jag varit rund/mullig/"normal", DÅ hade jag förstått att folk reagerat. Men jag är ensamstående med två barn, jag har ammat Thelise i sju månader o som jag skrev då, jag visste att jag skulle se "utmärgad" ut just för ammning tar mycket utav kroppen! Jag tappar så lätt men måste kämpa tillbaka dom där kilona! Sen har vi saker o göra nästintill varje dag och jag stressar inte mer än jag VILL. Jag trivs i det här livet med fart o saker att göra o då kanske man tappar några kilo. Men jag ska INTE behöva skämmas för att jag är smal, men jag ööönskar att jag kunde få 10-15 kilo av någon som inte behöver dom. Jag har alltid trivts i min kropp och varit nöjd men inte längre.. pga olika saker o en sak ska jag fixa o bara det kommer göra under för mitt mående :D Folk säger ofta "Åh hade jag haft din kropp hade jag varit sååå nöjd" Jasså, du tror det? En människa är fan aldrig nöjd!


ÄH jag ville bara få ur mig det här så ni som läser, hädanefter behöver ni inte tala om för mig att jag är smal. Det är väl JAG som bor i kroppen o ser den varje dag?



Det är knappast att jag ser ut så här MEN jag kan känna mig så ibland o ännu mer när ni påpekar de!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0