Ost o skinksås

Publicerat: 2010-02-02 Kl: 18:09:39 | I kategori: Allmänt


Nu är vi mätta o belåtna, ost o skinks sås med spaghetti. Det vart jätte gott o William åt tre potioner :)

Han är förövrigt väldigt trött o grinig idag. Helt från ingenstans ville han ha en ny tallrik med ny mat som han skulle äta i vardagsrummet, men vi äter aldrig där?? Hur som helst är han på väg från bordet o så stoppar jag han med handen på benet o  säger "vänta tills vi har pratat klart". Då blev han jätte ledsen o skärrad, som när han gjort fel o skäms.  Han börja grina o sa "slå inte mig" och sprang ifrån köket "låt mig vara". Helt chockad satt jag kvar o undra vad som just hände?? Slå inte mig??? Jag gick efter han till vardagsrummet där han fortsätter grina helt hysteriskt. Så tar jag upp han o frågar "Brukar jag slå dig?", "Neee" säger han o skrattar. "Brukar pappa slå dig? Brukar NÅN slå dig?" Då skrattar han bara o säger "neeej, jag luras bara mamma!!". Han lugnade ner sig fort o gick o hämtade sig tallrik o åt i vardagsrummet. Nu springer han imellan maten o tvn, glad o står o dansar igen?

Barn är roliga ibland men jag vart lite brydd över det han sa, det är väl aldrig någon som har gjort illa han!!! Hemska tanke. Många gånger efter dagis säger han "Kalle har slagit mig idag", oftast är det olika namn. Ibland är det tillomed personalen, varför gör han så? Sen frågar man han igen, då säger han att ingen har slagit han?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0