Kubenbadet :)

Publicerat: 2010-06-29 Kl: 00:14:06 | I kategori: Allmänt


Nu blev det ett sent inlägg men jag har donat och pratat i telefon hela kvällen, haha.

Tdag har vi varit och badat på kuben jag och barnen, Marcus och Vilma :) Sen Lonkan och sööööta Elias och satt sig med oss. Vi skulle först till sporthallen men där fick man inte ligga på deras ny planterade grösmatta, DoH! Men det är mycket billigare och maten är billigare på kuben + varmare bassänger så där kommer vi vara mycket om vädret vill! Att besöka badställen är inte som förr, haha. Nu kan man icke ligga och bara slappa/sola. Nu är det full rulle o jag tror bara jag låg ner när jag ammade Thelise, haha. Men det blir lätt så. Tur att jag har fina vänner som hjälper mig när D jobbar, ni är bäst! Och alla är sååå himla fina och snälla mot mina barn, verkligen! Och det känns skönt, att dom behadlar dom som sina egna.

Imorron ska vi till kuben igen om vädret är lika fint som idag(trots blåsten), så jag ber er vädergudar att ordna de :) För guuud så skönt att göra RIKTIGA sommargrejer, som att bada utomhus, vara ute i lekparken i linne fram till 8 på kvällarna. Och det bästa, man får energi!!

På torsdag ska vi ha en "liten" träff, den ser jag verkligen framemot!! Det är hittills jag, Emma, Anna L, Anna O, Lina hon förmodligen två mamas+barn!:)

Utvilad känner jag mig också(mestadels) för Thelise sover så länge nu för tiden. Hon somnar(hoppas det håller i sig fast jag skriver om de) runt nio-tio och sover till 4-5 ibland händer det tillomed att hon sover till 6. Somnar om, oftast brevid mig och sover tills jag kliver upp, eller tills William kommer o väcker oss :)  Fast jag saknar min eftermiddags lur som var en rutin när lillan låg i magen.

Hon växer och utvecklias, det är så uundertbart att se :) När man får andra barnet är det mycket mindre stress och oro, eller mindre stress är det inte men en annan sorts stress. Eller så är det för att allt med var så dramatiskt med William så hans första år är bara suddigt. Därför tar man vara på varje sekund av den lugna stunden med henne :)


Idag efter badet la vi oss i sängen för jag skulle mata Thelise och William ville att jag skulle läsa en bok. Så efter boken och ammningen ville han busa med Thelise och låtsas skrattade, och guuuud vad hon skrattade åt han! Det värmde så mycket i hjärtat och William vart så glad. En stund innan jag matade Thelise "passade" William henne. Han brukar vilja göra det ibland och efter någon minut ropar han, för det är VIKTIGT att jag går ut ur rummet. Så ropar han "Mamma nu har jag varit bra barnvakt, nu orkar jag inte längre kom!" (hahahh hur sööööt?!) Då var hon lite grinig o när jag kommer in säger han "Mamma, hon hillar inte mig.. hon gillar inte mig", "Hur vet du det? Klart hon gör, hon älskar sin storebror!!" så säger han och visar "Nej hon gjorde så här (skaka på huvudet) och sa "neieie". Då gav hon ifrån sig världens flin så han blir glad igen :) Det jag skulle komma fram till, haha. När vi varit ute eller borta, alltså bara gjort nånting på dagarna så vill alltid William mysa i sängen en stund på kvällen. Då säger han alltid till Thelise "jag har saknat dig guuumman!" Är han inte med henne tillräcklingt varje dag då måste han ha extra tid på kvällen, han är en sån underbart kär i henne!(ni behöver inte påpeka att det lät konstigt men ni förstår!)

BABBBEEEEEL men skönt att skriva av sig! God natt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0