Toppen väder!

Publicerat: 2010-06-23 Kl: 22:11:29 | I kategori: Allmänt


Hej och Hå! Idag har det varit uuuunderbart väder tycker jag! :) Var ner på stan en sväng med Emma o handlade lite till middagen och lite kläder till Thelise.

Jag är som sagt HELT kär i min nya mobil!! Den är så bra :D Hahah, jag pillar på den så fort jag får chansen ;)

Vad har jag att tillägga? hmm.. William har fått hosta igen, blir ni förvånad? Ska ringa igen o be om en lungröntgen. Lillis är också snorig/hostig. Detta börjar likna en ond cirkel!

Igår fick Thelise sina vaccination sprutor och skrek som jag vet inte vad. Jag har aldrig hört hon sååå ledsen, stackars mammas tjej. Men det var inte över, utan när vi kom hem fortsatt det. Hon skrek och skrek och skrek... Ja ni förstår. Stackarn var helt hysterisk! Ingen feber men hon fick alvedon ändå, jag fick inte ens röra hennes ben. Så ni kan ju förstå hur svårt det är att trösta ett barn utan att röra benen? William sprang runt o höll för öronen, han tyckte att det var skit jobbigt också. Idag har hon mått mycket bättre tack o lov :)

Nu måste jag ta tag i min tatuering!!! Det blir ju aldrig aaaaaaaav, suck! Men tiden är knapp och beslutsångest. Blir det låttexten samt barnens namn? Eller blir det barnens namn och födelsedatum? På handleden eller ryggen? Gud jag MÅSTE bestämma mig! På tal om tatueringar, mammas vart jätte snygg! William sken upp som en sol idag när han såg den oså frågade mamma "Vem är det här?", "Det är jag" svarade William stolt :) det är fruktansvärt likt bilden hon tog med sig ner, dutti tatuerare :)

Babbel babbel! Lillgumman har blivit så stor, tänk vad tiden går fort! Hon börjar få sin en egen personlighet och hon är så go o glad! Hon ler/skrattar hela tiden! :) Hon börjar även göra det mer o mer mot utomstående. Och när hon äter så äter hon bara tills hon känner sig mätt sen börjar hon prata, skratta o verkligen tittar på en med busiga ögon. Tittar man tillbaka o säger nånting då gosar hon in sig i bröstet. Hon kommer nog bli en riktig bustjej :D



2010-03-30 3444g & 50 cm

2010-04-05 3550g

2010-04-16 3840g & 51 cm, huvudomf 36,5

2010-04-19 3960g

2010-04-29 4460g & 53 cm, huvudomf 37

2010-05-06 4710g

2010-05-12 5030g & 55 cm, huvudomf 38,5

2010-05-31 5435g & 56 cm, huvudomf 39,5

2010-06-22 5940g & 58 cm, huvudomf 40

Den senaste månaden har hon bara gått upp ca 500g men fick till svar att dom har perioder när dom stannar upp lite. Hon äter numera var 4 timma så det kanske inte är så konstigt. Hon har fortfarande valkar och veck överallt så det är nog ingen fara med vikten :) Vart lite orolig över mjölken men är hon hungrig borde hon äta oftare!



Kommentarer
Postat av: Emma

har hon 40 i huvudomfång?? :O haylee har 40,5 och jag tycker att hon har mycket större huvud :P haha. men dom har så olika form, det kanske är därför!

2010-06-23 @ 22:42:58
URL: http://emmamaria.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0