Det vart av..

Publicerat: 2010-03-24 Kl: 22:12:33 | I kategori: Allmänt


Det vart av idag ändå, även fast jag inte trodde det. Och inte tyckte det så var det tydligen inte jag som bestämde. Men skärrad o nervös, vad har man och säga till om? Som tur var gick allting bra! Nålstick har stackarn i händerna, fötterna o ena armen.

Vi kom dit vid halv åtta, vart inkallad på barndagvården med en annan familj plus deras son William. Narkos kom och skulle "lyssna" på William.. Om man ska lyssna på någon som har svårt att andas och hosta då ber man inte bara barnet hosta och sen säga "vi kör" men så gör man tydligen. Han fick emblaplåster så han skulle bli bedövad när han skulle få infarten. Det vart våran tur och William fick alvedon och lugnande. Jag och Daniel fick oss ett gott skratt för han vart yr, lillprinsen. Låg och log och prata om allt möjligt.. "Ååh mamma jag har fått ett armband, det står mamma och William", så gick det en stund så sa han samma sak igen =) haha.

Sen fick han åka i sängen in till magnetröntgen och som tur var bestämde ortopeden att han skulle sövas med gas och behövde inte sätta någon nål förren han somnat, och att dom misslyckades märktes med tanke på alla stick dom har gjort. Men när dom sövde han brast det för mig iaf, jag känner verkligen för dom föräldrarna som får göra detta flera gånger. Han skruva på sig och dom höll fast han o fyfan jag är så glad att det är över! Det är TUR att han inte minns nånting från sövningen och säkert mycket lite från både före och efter!

Jag bad dom ringa mig INNAN han vaknade så jag kunde komma till uppvaket.. vad gör dom?? Ringer när han har vaknat. Så jag frågar dom om det är rättvist att låta en 3åring vakna ensam?? Vad får jag till svar? "Han är inte ensam, hehehehe han har ju oss!". MM för er känner han säkert. Det känns surt för jag sa till flera gånger att jag ville gå dit men "fick" inte. Men mamma satt med mig åtta timmar på uppvaket efter mitt snitt? Och jag är en vuxen människa. Hur som haver, han var lugn när jag kom. Fortfarande väldigt dåsig.

Vi satt en stund på uppvaket innan vi åkte tillbaka till dagvården, han vart pigg snabbt. När mommen kom o hälsa på vart han så paff så han höll på att ramla ur sängen, bokstavligt talat.

Nu ligger han och sover för natten, imorron ska vi på öron och kolla hörseln igen. Han ska göra något test som han inte orkade med sist =)

Min mage har sjunkt mer nu, svårt att tänka sig att den har suttit så högt upp förut :P Kanske bebis snart?=) Nej låt William få sitt gips så allt med han är klart innan!



Kommentarer
Postat av: emsi

hahahahah, har du sett på din IF grej på sidan? Bebisen säger "tur att jag inte är klaustrofobisk!" hahahahhhahah skrattar ihjäl mig. vem fan har suttit och kommit på dedär fraserna som står där? kul jobb

2010-03-25 @ 04:30:44
URL: http://emmamaria.webblogg.se/
Postat av: Emma

nu behövde jag inte skriva in några jävla bokstäver denna gång! perfekt

2010-03-25 @ 04:31:11
Postat av: Emmai

inte denna gång heller

2010-03-25 @ 04:31:24
Postat av: emma!!!!!!!!!

och inte nu :) :) :)

2010-03-25 @ 04:31:42
Postat av: Emma Strandh

....och ej nu

2010-03-25 @ 04:31:56
Postat av: EM THE PEM

du kanske borde sätta tillbaka bokstäverna för att förhindra spam? ELLER? neeeeeeeee :) ne nu har jag inte tid med dig. nu har jag faktiskt ett RS-smittat barn att ta hand om! halv fem på morgonen!!! hoppas du sover så jävla skönt. RING MEJ IMORRON PÖZZ

2010-03-25 @ 04:32:59
Postat av: Emma igen

hahahha nu kommer du bli så lycklig för du har fått många kommentarer, HAHA lätt lurad!

2010-03-25 @ 04:33:23
Postat av: Therese Melwin och Noels mamma

Bruka läsa din blogg.. Vi va in med vår Melwin dagen före er och dde va samma för oss min 2½ åriga son Melwin fick vakna upp utan sin mmamma han oxå han skrek av rädsla och trodde jag lämnta honom han va så rädd- Jag fråga satte oxå de hela och fick ungefär samma svar. Helt sjuk. Min Melwin ha i allafall vara rädd nu efter sövningen att jag ska lämna honom.



Hon verkligen inte ni få likande bekymmer

2010-03-25 @ 13:47:56
URL: http://enlyckligmamma.blogg.se/
Postat av: Therese Melwin och Noels mamma

Hoppas ska de stå..

2010-03-25 @ 13:48:25
URL: http://enlyckligmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0