sten i glashus

Publicerat: 2011-08-04 Kl: 17:59:09 | I kategori: Allmänt


Det värsta man kan göra är att kasta sten i glashus! Det är en sak som "kommit fram" och jag känner riktig skadeglädje och jag erkänner det! Denna människa har anklagat mig för tuuusen falska saker, hittat på och spridit lögner. Men iom att det inte ligger någon sanning i det så dör det så klart ut. Men till saken hör att nu sitter personen där hon anklagade mig att jag satt och det syns sååååå tydligt! ha ha ha ha. På sätt o vis är det jätte jätte sorligt men ack vad skadeglädje är skönt! Jag skriver ut det just för att jag vet att denne inte läser här, har inte ens någon dator tror jag. Där fick hon med andra ord, rätt på käften!:)

Sen har jag funderat över en annan lite läskig sak. (jag vet att jag alltid har funderingar när jag uppdaterar vanligt). Jag funderar på hur man kan förvrida sin bild av sig själv. Jag skulle kunna få er att tro att jag är någon helt annan än jag egentligen är. Och det tycker jag är läskigt, speciellt två fall jag har "sett". Känner o VET allt som händer o sker irl, hur allt ligger till men i bloggen ser det såå annorlunda ut. Jag förstår inte varför men samtidigt är det inte min sak att lägga mig i men som sagt, min blogg o här skriver jag vad jag vill!:) Sen vet ju bara jag o nån till vem jag verkligen menar. Men visst är det lite läskigt? Att man tror sig "känna" personen men den ger en helt annan bild av sig själv? Ex hur duuuktig man är på de o de. Hur myyycket pengar man tjänar, hur braaaa förälder man är(fast man absolut inte är det, bara bland andra=ögontjänare genomskådas ALLTID), jag skulle kunna fortsätta i evigheter men jag tror ni förstår vart jag vill komma?

Jag skriver precis som jag tycker o tänker och jag tror INTE att jag uppfattas annorlunda än irl, eller jag hoppas inte det iallafall!:)

Sen är jag mycket upprörd över att folk måste INSE att när man har en relation där det finns barn skall man FAN uppföra sig som vuxna människor. Man kan inte talta, men kan inte vela, man kan inte bråka heeela tiden, man kan inte bo/inte bo, bo/inte bo. Det är alldeles för många som gör så o visst gjorde jag/(vi) det en gång i tiden men man lär sig alltid en läxa, så är det! Antingen är det eller så är det inte och när det kommer till mina barn skall man respektera dom även fast dom inte är utsatt för nånting sånt men det kan ju komma i framtiden. Nu skriver jag rent generellt om det här, inget speciellt par!:)

Ja ni ser vad mycket åsikter jag sitter inne på och jag har massa kvar men vi lämnar dom så ni inte får en hjärtattack och måste bomba mig!





Ikväll åker vi till åååååre!:)
Och herregud vad mysigt vi skall ha och jag får inte glömma att knäppa massa bilder!:) Bara jag o baby ♥
Vi har haft flera underbara dagar i solen så jag har faktiskt fått lite färg! Idag trotsade vi vädret och åkte till himlabadet men det blåste fasiken kallt. Prata med Bea och Emma lite och åt mat sen åkte jag o Ems hem till mig och R för att ordna inför the match ikväll!:)


(bjuder på dessa, höger är från när vi käkade en lunch-macka på skatan. Oooooootroligt gott!!:)

Nu ska jag klä mig o åka iväg på matchen!:)



where did your boyfriend sleep last night? Ja fundera på det du! ;)


Kommentarer
Postat av: madde

ja håller med.. jag vet åxo folk som utger sig för personer som dom kanske inte är.. vet inte hur jag ska förklara det riktigt :)dock är det inget jag bryr mig om.. allt detta med bloggar har gått till överdrift tycker jag. är vell därför jag aldrig utycker mina åsikter om saker i min blogg, blir alltid fel när man gör det! Dock blir man ju nyfiken på vem du talar om såklart :)

2011-08-04 @ 21:20:58
URL: http://madeleinesophie.blogg.se/
Postat av: Frida

Du måste genast berätta för mig vem det är... Jag har mina aningar!



Skriv till mig så publicerar jag inte kommentaren!

2011-08-05 @ 00:02:15
URL: http://fridelixen.blogg.se/
Postat av: madde

Skrev ett långt inlägg, men kom fram till att det inte gör nån nytta, så stoppar det där :D



Jag har en fin sambo,fin familj,underbara vänner,fint hus,ett företag,Och ja vi har det bra ställt...visst skulle jag kunna sitta hela dagarna och skryta om i bloggen.. men finns ingen anledning till det.. tror inte det är så intressant att läsa.. ;)

Men ja jag läser bloggar med personer jag inte gillar, och undrar om dom har alla hästar inne..speciellt personer som man vet mkt om, kanske inte känner så bra.. men har gemensamma vänner..varför man läser? jadu, inte en anning..intressant att läsa bara.. tex kissies blogg, hon är ju helt pantad, men hur många läsare har hon inte? :)

2011-08-05 @ 01:34:31
URL: http://madeleinesophie.blogg.se/
Postat av: viktoria

Du resonerar så himla klokt Evelina! Jag har alltid beundrat dig som mamma, framförallt nu när du varit ensamstående, pluggat, jobbat och därmed också uppfostra barnen. Så himla duktig =)

2011-08-05 @ 09:23:07
URL: http://enlivsblandning.blogg.se/
Postat av: Lina

Du är en mamma och vän värd guld, gumman! Ditt sett att resonera och dina värderingar är otroligt sunda och med det kommer man långt. DU har kommit långt! Du har haft det kämpigt men efter regn kommer solsken och trots att man är trött och blöt så kommer man starkare ur skiten :) Jag är så stolt över dej.. och otroligt glad för att du hittat någon som gör dej så lycklig! (Önskar dock att vi kunde ses snaaaaaaaaart! Jag saknar dej! <3

2011-08-05 @ 22:23:00
URL: http://linajohannalof.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0