tid

Publicerat: 2011-08-10 Kl: 21:47:39 | I kategori: Allmänt


Nu har jag all tid i världen för att skriva en miljon inlägg per dag känns det som. Tiden går sakta.. väldigt sakta men jag får en massa tid för barnen och det är huvudsaken!:)

Nu blir det inget mer jobb som det ser ut, vet säkert på fredag men jag har funderat på det här med jobb och skolan. Jag vill satsa 100% på skolan denna termin, det blir så stressigt om man ska jobba samtidigt. För ekonomins skull behöver jag inte jobba, men samtidigt är det så klart roligt med extra pengar men är det värt det? Jag tror inte det. Men jag får se, kanske varannan helg eller någon dag i veckan? Nej jag tror jag struntar i att jobba. Måste ju ha tid för skolan, alla barn, min kärlek och allt annat!:) Det återstår att se mina kära vänner!

Annars? Sitter jag o pratar med min stora kärlek just nu, myyyyysigt!:D Får höra hur dom har det där nere och vad barnen gör, alltid roligt!:)



Jag satt och fundera på en sak. Om man alltid levt sen man var liten på någon annan, vad händer den dagen man står själv? Om man levt ekonomiskt, psykiskt och fysiskt på någon annan måste det ju bli en jälva smäll den dagen man står själv? Det kanske är just därför vissa inte kan vara ensam utan hoppar från person till person. Många har inte ens några känslor utan är bara livrädd att vara ensamma.. jag och Sandra hade den diskussionen idag, just därför har jag funderat vidare på det.
Jag har jobbat sen jag gick i åttan, alltid varit ansvarsfull och alltid kunnat ta hand om mig själv just därför får jag en chock när jag får höra om "parasiter". Jag förstår inte hur man KAN leva på någon annan, inte tjäna EN ENDA krona själv. Hur har man samvete? Jag skulle skämmas ihjäl! Jag kan knappt ta emot presenter utan att få dåligt samvete.. Äh det blir också en gåta jag inte kommer att få svar på.



Men nu måste det bli positivt här men det är inte lätt när man saaaaaknar och läääängtar!! :( haha överdrivan men det är fan JOBBIGT!

Jag har varit ensamstående "till och från" i alla år. När D jobbade på event tog jag hand om barnen själv mesta dels. Thelise var nyfödd och W var 3,5 men jag kan aldrig minnas det som "jobbigt". Jag skötte alla nätter, alla dagar, ALLTING själv + jobbet, sen vart det även skolan. Nu när R kommit in i vårat liv är jag inte lika ensamstående längre och det känns verkligen nu när han är på semester. Men det är skönt på samma gång för då uppskattar man det tusen gånger om sen(inte för att jag NÅNSIN skulle kunna ta en sådan människa förgivet) men ni förstår hur jag menar! :)


Vi gick som sagt ner på stan och trodde i våran vildaste fantasti att det skulle vara drakbåtsfestivalen för Sandra lura i mig det, men det var det ej! Det börjar imorn.. så besvikna barn och less mamma vart det. Men jag löste det. Vi åt på Mcdonalds, gick till en lekpark och hade jätte jätte roligt sen hem och nu sover barnen sen ett tag tillbaka!:) Imorn ska vi ner tidigt! :)


Nu ska jag prata vidare med min kära käresta innan jag ska sova.

Tack alla som skriver fina kommentarer, jag blir verkligen glad!:)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Dina inlägg måste ta h

2011-08-10 @ 23:15:13
Postat av: Anonym

Dina inlägg måste ta hårt på vissa! Tycker dom är mitt i prick! :)

2011-08-10 @ 23:16:02
Postat av: Evelina

Hur menar du?:-O jag syftar inte på någon speciell utan rent allmänt?:)

2011-08-11 @ 02:46:04
Postat av: Anonym

Stämmer bättre in på vissa eller kanske till och med specifika personer :) ha en fin dag!

2011-08-11 @ 10:53:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0