You did it again.

Publicerat: 2011-12-20 Kl: 09:05:12 | I kategori: Allmänt


Om sanningen ser ut så som den gör, varför inte acceptera? Varför försöka få folk att tro något annat? Jag förstår inte, om verkligheten ser ut så här, bit ihop och kliv upp, ta ditt ansvar och släng offerkoftan så som så många andra måste göra DAGLIGEN! Allt handlar inte om en och samma person, tyvärr men världen är stor. Jag förstår inte, vad är det med folk som lägger sig platt fall? ALLA har vi en ryggsäck och ALLA har varit med om olika saker i sina liv. Det finns ingen som varit med om mer, ingen som varit med om mindre. Men jag förstår inte själva grejen med att ge upp?! Beklaga sig, bygga en bubbla, leva i en fantasivärld, hitta på, förfina, ljuga mm. Varför inte bita ihop och köra? Varför låta sig bli nedtryckt av någon annans fria åsikter. Åsikter som INTE rör EN speciell människa utan överlag. Hur fan kan man låta det påverka en? Jag vet inte om jag resonerar på det här sättet för att jag alltid varit stark och inte låtit mig bli nedtryck, speciellt inte pga någon random människa. Jag kan bara garva åt det men samtidigt tycker jag synd om dem som gör det för alla är vi olika. Alla pallar vi olika mycket.

Men vad du än gör, skyll aldrig dina misstag o din missär på någon annan. Det är var och ditt eget ansvar. Man gör egna val och man kan bara skylla sig själv, ingen annan. Jag kan inte sitta och skylla mitt rökande på någon annan? Det är ju bara mitt idiot val.

Människor som står för sin åsikt, lyfter telefonen och ringer, kontaktar personen på något sätt. Dem som talar om direkt till personen vad den tycker och tänker, möjligen stör sig på, vad det än kan vara. Dem beundrar jag. Vad är det annars bakom tex en blogg? En fasad och ett falsk spel, tomma åsikter. Tycker synd om mig fast jag själv ställt till allt för mig. Så länge man inte kan stå för sina åsikter ska man inte uttala sig på ett personligt sätt heller, tycker JAG!

Detta är återigen mina mina mina åsikter efter MIN världsbild. Alla har vi olika världsbilder. Och sanningar, de är tydligt..
Och sympati får människor som förtjänar det, samma med respekt och varför inte bara ta på sig det man gjort? Varför ska det alltid finnas en syndabock som man kan skylla på?


Kommentarer
Postat av: sandra

vad bra skrivet! kan bara hålla med!

det var dagens bästa och mest sanna jag läst!:)

2011-12-20 @ 10:18:01
Postat av: Linnea K

Haha dagens sanning !! Håller med föregående talare !



Får ja ställa en fråga ??

Det verkar som de ä viktigt för dig att betona att du inte skriver om just en speciell person(vilket man förstår att du inte gör om man är smart, eftersom de ä en bred blogg). Varför få? Nån som påstår stt det handlar om just en och samma person? Dom som tar åt sig eller eller känner sig träffad säger väl mer om dom, d är väl inte ditt fel ??

2011-12-20 @ 20:46:48
Postat av: Angelica

Sååå jävla bra skrivet..Var & en tar eget ansvar för sitt eget liv!

2011-12-23 @ 20:40:31
Postat av: evelina

Tack! :)



Ja Linnea, det är vissa som missuppfattar och tror att allt jag skriver handlar om just dem, fast det är väldigt långt ifrån!

Ja precis, det säger mer om dem än mig:)

2011-12-26 @ 16:05:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0