Positivt!

Publicerat: 2011-01-20 Kl: 20:48:01 | I kategori: Allmänt






Nu har det hänt grejer och det är mest bara positiva saker! Just nu är jag så lycklig så jag kan hoppa upp till solen typ.


Vi börjar med att sumera helgen/veckan. Det har inte hänt så jätte mycket utan jag har varit i skolan ons/tors o allt annat har rullat på som det ska. :) Det har varit flera underbart mysiga dagar/kvällar samtidigt som dom varit väldigt omtumlande men mer än så kan man inte skriva här just för att det är så öppet. Men jag kan säga det att jag tycker att tjejer(ja säkert jag med) är så naiv när det gäller killar, alltså blinda. Men som sagt, så länge jag vet sanningen ;)

William fick ju svinkoppar stackarn :( Men så fort vi började med pencillinet och salvan så tog det bara 3 dagar innan det var borta så i veckan har han fått varit på dagis. Och han älskar dagis nu och det är så skönt att inte behöva oroa sig för att han inte trivs.

Igår följde Jonte med William hem(williams bästis) så dom busade på medans jag gjorde mat. Sandra och Jasmine var också här så det var fullt hus :D Det enda lillgumman går runt o säger "pippi? pippi? PIPPI!!" haha hon är så söt, men hon vet att William har maaassa pippifilmer. :) Så vi käkade middag sen fick jag sällskap av finast som drog tidigt imorse, men kom tillbaka o hämtade sin tvätt på förmiddagen när jag och Thelise hade vaknat till liv. :)
 Annars mår William bara bra! Vi missade tiden på habben för det krockade med skolan så jag ska ringa imorron så vi får en ny tid. Och så har han ju varit hos tandläkaren med Danne och det gick inte alls bra. Han ringde o var SÅ ledsen o hysterisk :( Så jag bad om en ny tid så följer jag med nästa gång, då kommer det gå galant, hoppas jag haha.


Och Thelisefisen mår också bara bra :D Hon är glad över att pappsen är pappaledig som har lite mer energi(men mindre tålamod) än mamma. ;) Men så fort jag kommer hem blir hon heeelt galen, gud vad glad hon blir! Det är samma sak om William sovit borta, eller varit på dagis hela dagen så skriker hon av glädje när han kommer hem. Sen börja dom bråka direkt men det är en annan femma, haha. :) Hon har ju sina tre små tänder o jag tror att den fjärde tittar fram i natt eller under morgondagen för usch vad hon har varit gnällig. Det rinner även litervis med saliv ur munnen o man ska bära hon HELA tiden, tycker synd om henne för alvedon hjälper inte.
Hon har börjat stå själv rätt länge nu, säkert 7-8 sekunder, hon är jätte duktig :D Jag blir så stolt! Hon älskar att springa med gåvagnen men så fort man ska hålla i henne i händerna o gå då sätter hon sig på rumpen, vet inte varför. Kanske för att hon är så van att man bär henne. Jag är fortfarande så imponerad av dessa små barn, att dom förstår så mycket. Alla barn är ju lika förståndig eller vad man ska säga o alla lär sig så fort, facinerande. :)

-


Just nu håller vi på med barnens historia inom vård o omsorg, det låter som en enkel uppgift men det är det fanken inte. Jag har ett häfte jag ska läsa igenom och ta med det viktigaste som jag måste maila iväg ikväll. Jag jobbar imorron när gruppen ska träffas så dom behöver ju mitt arbete på någon sätt :/ Synd men jobba måste man också göra.. göra av med lite energi. :)



Jag ångrade mig, vill inte skriva vad det andra är förren det börjar närma sig riktigt så ni får vara nyfikna ett tag till ;) Men jag längtar verkligen SÅ mycket o det kommer bli SÅ bra :D Men nu har jag inte tid att sitta här för barnen sover o då åker plugg fram.


Må gott alla fina läsare och tack för era fina o varma kommentarer! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0