funderingar

Publicerat: 2011-07-25 Kl: 20:51:39 | I kategori: Allmänt


Sitter och väntar på min honey bunny som ej är hemma just nu så jag tänkte fördriva lite tid.

Ja ingen har väl missat det som hänt i Norge men vilken reaktion? Jag har nästa blivit lite anti allt som har med katastrofen att göra för jag tycker att det finns "viktigare" saker att lägga energin/pengarna på. Det känns som att Norge "klarar sig själv" MEDANS barnen i ex Somalia svälter hjäl, ett inslag från tv4 nyheterna får ju en själv att bryta ihop. Klara inte av att titta men vad kan jag mer hjälpa till med än det jag redan gör? Att minska biståndet till utsatt länder låter som en förbannat bra ide, eller hur? Kanske ska vi ta o skicka det till Norge istället? Förmodligen inte. Tycker det som händer i den "tredje världen" är så fruktansvärt o nu håller Svergie på att gå under pga en bombj*vel. Många kommer nog äta upp mig nu men tänk på att alla har sin egen åsikt!! Det är givetvis synd om dom i Norge absolut och alla anhöriga och vänner men dom klarar sig själv. Bevisligen klarar sig INTE dom andra sig själva!

Tyck vad ni vill, men så här tycker jag just nu MEN jag kan inte påstå att jag är påläst till tusen men detta är min åsikt. Sen ligger väl Norge närmare hjärtat för vissa och många tänker att det bara är en tids fråga tills det händer här MEN god morgon världen, vad trodde ni då?:) Att vi skulle få leva så här så länge jorden existerar? Nej, tänk realistiskt och få ingen chock för det var inte oväntat..


Hädanefter godkänner jag inte anonyma kommentarer och jag svara absolut inte på dom!

Kommentarer
Postat av: amanda

Det är ju själva handlingarna som är tragiska. Det skakar inte bara oss här i norden, hela världen är i chock pga vad en människa så kallblodigt genomförde. Du vet, som vi båda höll med om, en sådan handling, nästan 100 unga människors liv. Han hade ju lika gärna kunnat varit svensk, isländsk, engelsman, amerikan, ja, vad som helst. Tänk om dina barn hade blivit offer i en sådan här tragedi. Skjutna till döds trots bedjande för sina liv. Det sista du fick som livstecken skulle ha kunnat vara ett sms "mamma jag älskar dig" eller liknande. Det är så fruktansvärt.



Jag har inte läst någonstans att Sverige ska minska sina bistånd och skänka dessa pengar till Norge. Vart hittade du det, länka pls, jag vill veta var pengarna jag skänker varje månad hamnar. För det ska gå till fattiga barn och ej till Norge!!



Men jag ser det så här, detta har skakat hela världen. Just nu så står denna händelse i centrum. Men jag känner samma empati för barnen i Somalia som jag gör för ungdomarna, samt deras närstående, i Norge.

2011-07-26 @ 01:32:18
URL: http://amandabergklint.bloggplatsen.se
Postat av: Evelina

Vi pratade ju om det i telefonen!:) o du hörde ju varför jag tyckte son jag gjorde. Men att biståndet sänks skrev dom om för veckor sen!:) o det var diskussion OM att dom skulle hjälpa, inget är sagt

2011-07-26 @ 08:02:38
Postat av: madde

Kom och tänka på en sak ;)

När jag började mitt jobb på Biteline.. en kväll så såg jag hur mycket deg dom brände vid kvällens slut.. dom återanvänder inte degen igen.. utan den slängs.. vilket är MYCKET! Mitt första ord va- hallå tänker ni inte på barnen i afrika ;)

Nä men kan hålla med dig.. jag är en sån som tänker att alla borde få ha bostad,mat och kläder samt undervisning...såhär bruka jag tänka, lite knäppt kanske.. men varför inte trycka upp pengar! För jag tycker det är grymt att vi lever i en värld där barn svälter.. och ja samtidigt blir inte pengar värt nått om man skulle trycka upp mer bara sådär.. men du kanske fattar hur jag menar? att det finns barn som svälter skär mer i mitt hjärta! :)

2011-07-26 @ 10:54:53
URL: http://madeleinesophie.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej!

Himla fina barn och bra blogg!

Jag undrar vart du opererade dina bröst någonstans för dom blev så bra! Samt vilken kirurg.

Självklart inget du behöver svara på eftersom det för många är väldigt privat.

Jag är 24 och vill göra en op pga att mina bröst tappat volymen efter att jag fick min dotter.. Blev lixom tomt efter att ha ammat!

Känner dock ingen som gjort en op så frågar dig då jag tycker dina bröst blev så bra. Jag bor i Stockholm så det finns en del kliniker att välja på:)

Om du inte vill svara på mina frågor så förstår jag dig till fullo!

Hade fint! Karoline

2011-07-27 @ 01:28:33
Postat av: Karoline

Förlåt, såg nu att du inte svarar på anonyma kommentarer.

Ska skaffa mig en blogg i framtiden när tiden finns:)

Hade fint!

Karoline

2011-07-27 @ 01:31:46
Postat av: Evelina

Jag ska absolut svara på den frågan så fort jag där lite tid!!:)

2011-07-27 @ 08:05:40
Postat av: Karoline

Åå tack va snällt att du vill göra det!

Det är så mycket man undrar men så få personer att fråga.

Ser fram emot de men förstår att du måste hitta tiden först! :)

Karoline

2011-07-30 @ 00:47:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0