varning för lång text

Publicerat: 2011-05-23 Kl: 11:44:40 | I kategori: Allmänt


just nu är livet inte alls på topp men sånna svackor har väl alla kan jag tänka mig. Det är många energi sugare som jag skulle kunna banka ner rent ut sagt. Egoistisk äckliga människor, lurar sig själv o sin omgivning men jag tror på karma, det kommer en tid när man får käka upp allting. Kanske den tiden som kommit för mig?;-) Äh vad vet jag, jag vill att det ska vända men hur jag än gör blir det ingen skillnad. Det sägs att man ska rida ut vågen men ibland finns inte den orken. Som ensamstående arbetande/studerande mamma kan man ju knappast förvänta sig att livet är en dans på rosor, eller hur? Det vore ju konstigt om man inte dippa ner då o då. Men nu är jag trött på löften om att allt ska bli bättre och vill se resultat men det är inget jag kan framkalla själv, jag kan bara tålmodigt vänta.

Igår var hela min dag åt helvete, vet inte varför men allt var svart och ingen ork fanns. Ringde D så han kom o hämtade barnen ett par timmar(guld värt!!) och amanda kom hem till mig som en räddande ängel. Vi promenerade i skogen o pratade, gick hem o mötte upp barnen sen var vi hemma o jag fick ligga på soffan och slappa och hon hjälpte mig med barnen. En sån vän som Amanda, borde alla ha! Tack Amanda för att du räddade min dag!<3

Press press press.. det är väl just det allting handlar om. Press från höger o vänster, löften som ska hållas o tider som skall passas. Egentligen skulle jag bli inskolad på solhaga idag kl 07:00 men inatt inträffade en tragisk händelse som gjorde att jag inte sovit en blund. Chefen där är helt underbar och var jätte förstående och flyttade bara fram det en dag, det kändes skönt att hon var så förstående! Så imorn är det nya tag!:-)

Nu låter det som ett självmordsbrev nästan, haha men så är icke fallet. Det är skönt att skriva av sig o berätta lite om läget. Kan så klart inte dela med mig av allt men så är det ju, en del saker stannar två personer imellan.

Jag är besviken på hur sk "vänner" beter sig sen ska dom själva framstå som offer men wake up, det är inte jag som förlorar på det utan jag kliver undan. Man kan inte bara ge hela tiden, man måste få tillbaka för att orka ge, men den lätta matematiken har många svårt att förstå.

SÅ mina vänner, ligger läget just nu. Förhoppningsvis vaknar jag imorn o är mig själv igen!:-)



Mina älskade barn, dom är väl allt här i livet. Fast när livet känns som tyngst kan inte ens dom lätta på trycket men man håller fasaden, allt för deras skull. Igår satt jag länge o titta på dom, underbara NI! Jag ska skydda er med mitt liv tills den dagen jag inte finns mer. Dom är värd det bästa, absolut det bästa vad det än innebär!

Framsteg gör dom båda. William håller på att lära sig teckenspråk och han är super duktig! Jag har laddat hem ett program på datorn där dom visar en bild på tex en boll sen är det en människa som visar tecknet och han tränar hela tiden. Jag vet inte varför han är intresserad av det men det är jätte roligt, så jag peppar han o försöker lära mig själv!:)

Ja, jag har ju inte talat om hur bra resultaten vart efter gipset. Dom var överförväntan så i september blir det spruta och gips igen (om W samtycker), men han ser framemot det, just nu iaf men jag tror inte det blir något problem. Han finner sig oftast i det mesta! Så det känns skönt för det vart mödan lönt och han känner ju själv att benet inte är lika spastiskt nu och förhoppninsvis sitter det i över sommaren!:)

Thelise då? Ja hon är överallt, verkligen överallt. Imorse när jag stod o vek kläder så hör jag någon som knackar. Då hade hon satt sig i skafferiet och W har stängt dörren (hon kan öppna den själv) så hon kunde sitta o knacka. När jag öppnade sa hon "tituuuuu", haha gohjärtat!:) Hon klättrar på allt hon kan, stolar, upp på borden, upp på tvbänken, upp i Williams bokhylla etc etc. Ett väldigt aktivt barn med andra ord. Jag som var så van William som höll sig på golvet han, men det är underbart att få två barn som är otroligt lika varandra till utseendet men hela olika i personligheten.

bla bla bla.. så blir det när man inte skrivit på länge, då ploppar det upp så mycket i skallen. Undra varför inte bvc har ringt om en tid? Hmm, sist vägde dom inte utan då var det bara spruta. Kanske jag ska boka en tid för att se vad hon väger? Enligt mammas digitala våg väger hon ca 12 kg.. Men jag tror inte att hon väger så pass men jag ska ringa så får vi se!:) William vägde sig i fredags när vi var på habben iaf, han vägde 22 kg(som har gjort senaste halv året) och var 110 cm lång. 10 cm på ca ett halv år är ganska mycket det.



Helgen har varit bra.:) I fredags var jag på stan med Amanda och Camilla en sväng, Thelise var på dagis och W var med mig eftersom vi hade varit på habben. Planen var att jag skulle lämna han till D på stan men vi ändrade om. Sen hände det inte så mycket mer intressant förutom att jag hade en super mysig kväll.:)

På lördag var vi ute i stan gud glömde, Timrå och kollade på D's kupp. William hade lycka i ögonen, lika så syster! Att se pappa spela fotboll är det bästa William vet, han tycker att han är så duktig. Det vart en lång men givande dag, helt underbart för ungarna!:) Hade det varit för mig hade jag inte ens tänkt tanken att åka dit, haha. Jag vet inget jag avskyr så mycket som fotboll. :p Fast iofs är det väldigt roligt o se han spela för han är riktigt duktig.:)

Jag träffade en kompis + hennes dotter med. Vi satt och babbla och barnen lekte med varandra, sen gjorde vi sällskap till tallnäs där vi skulle ta bussen hem. :)

NU vart det ett långt inlägg med mindre intressant text men nu måste jag sätta mig ner o plugga, har så in i H-vete mycket att göra, usch! *kämpa kämpa*

SIST MEN INTE MINST, ett stort LYCKA TILL till Anna!




Nothing's wrong
Just as long as you know that someday I will
Someday, somehow
I'm gonna make it alright
But not right now
I know you're wondering when
You're the only one who knows that
Someday, somehow
I'm gonna make it alright
But not right now
I know you're wondering when


Kommentarer
Postat av: amanda

Tack detsamma <3

2011-05-23 @ 19:40:49
URL: http://amandabergklint.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0