Lugn o roooooo

Publicerat: 2011-11-04 Kl: 12:00:20 | I kategori: Allmänt


GUD VAD SKÖNT ATT LIGGA PÅ SOFFAN OCH INTE EN ENDA UNGE HÖR JAG!!!!

Hahaha så skönt tycker jag att det är!:) W är på dagis och T är med Robban.
Jag är nu, fem dagar senare trött på barn! Den energin jag hämtade i Åre är nu förbrukad, bäst vi åker snart igen!:')

Ser just nu på extreme home makeover och bölar o bölar o bölar! Jag tycker inte om det här programmet för det är SÅ överdrivet men nu är det två sjuka barn o deras store syster, mamma o pappa och fokus på handikappade och ja nånting berörde tydligen mig! Fick jag "önska" mig barn som skulle komma till mig skulle det vara två(tvillingar) som var mörkhyad och hade mongoliska syndrom.
Så får man säkert inte skriva men så är det!

Mitt "drömjobb" är på ett gruppboende med utvecklingsstörda/funktionshindrade personer men framför allt mongoloider och det ska jag få alldeles snart. Har jag bestämt!!

Mongolid är sånt "fult" ord, eller samhället har gjort det till ett fult ord. Ett skällsord! Men det finns inget annat att säga i stället så ni ska läsa detta med respekt!

Mongoloid är
-äldre benämning på person med Downs syndrom
-äldre form av ordet mongolid


Kommentarer
Postat av: Frida

Man brukar förfina med förståndshandikappade.

2011-11-04 @ 12:23:42
Postat av: Evelina

Varför "förfina"? Brukar man göra med saker som är fult.

2011-11-04 @ 17:39:20
Postat av: linda

jag verkligen hatar ordet mongolid :( men kan ha åh göra med hur allt las fram då iiina kom... då användes ordet mongolid ofta ..... tycker det är ett fult ord, downs syndrom eller ds e myycke bättre....

2011-11-04 @ 17:40:19
URL: http://frupettersson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Och då tycker du mongoloid är fint?

2011-11-04 @ 18:45:51
Postat av: Evelina

Det förstår jag! Alla ser på ord på olika sätt.

2011-11-04 @ 19:49:07
Postat av: Evelina

Fint? Vad menar du? Tycker du, anonyma person att det är ett fult ord?

2011-11-04 @ 19:50:15
Postat av: Evelina

Kul att du skrev förresten, Linda! Sökt din blogg länge nu! Var min favorit förut!:)

2011-11-04 @ 20:38:55
Postat av: linda

ja jag skriver inte så ofta längre. :( har inte hittat tillbaka riktigt, men ska väll ta mig i kragen antar jag.....

2011-11-05 @ 22:22:37
URL: http://frupettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0