Mys!

Publicerat: 2011-11-05 Kl: 12:31:04 | I kategori: Allmänt


Känns som det var ett år sen jag sov en natt men i själva verket är det bara några dagar, en vecka kanske. Förstår inte hur ni föräldrar orkar, jag är helt slut. Har alltid varit "bortskämd" när det gäller sömnen för båda barnen. Från 6-7 månader har dem sovit hela nätter utan mat eller något. Men nu har ju William varit sjuk, hostat konstant i ca 2 veckor.(=stört min o hans sömn) Dagen efter han vart frisk var det Thelises tur, hon har sovit oroligt pga feber/hosta och magen framför allt. Jag tror att hennes sömn är förstörd för all framtid, det känns hopplöst just nu men det är bara att bita ihop! Inte gnälla, värre saker inträffar men håll med om att man inte är människa när man inte får sova!

Men åter till magen. Thelise är förstoppad titt som tätt, ibland går det flera dagar och det slutar oftast med att jag måste ge hon "bajsmedicin", ett lavemang ungefär som släpper proppen. Även laktulos får jag ge några dagar i sträck åt gången för att få igång magen. Men gör man det för mycket då vänjer sig ju magen vid att inte jobba själv, SÅ jag är ute efter tips!! Säkert fler som har eller haft problem med sina barns magar? Jag har testat vindruvor, katrinplommon,(hon avskyr de) vatten, äpplen, hårdbröd mm.. Inget hjälper.

Så inatt sov vi inte alls mycket. Somna ca 00 och 01 satt Thelise igång. Var uppe kl 01,02,03 sen kl 04 tog jag in henne till oss. Sov av o till, bökade o grät. Från ingenstans kom panik gråt sen lugnade hon ner sig o sen fortsatte det så, om o om igen. Men när hon väl somna in så pruppade hon till förbannelse! Alltså är magen ett stort problem!:(. Vid var jag såå trött så R tog henne och jag fick sova en stund, tänk vilken man jag har! En sån skulle alla ha!:)

Haha babbel babbel! Jag skulle bara lägga in två mys bilder på barnen från igårkväll o imorse.

Och nu händer det grejer mina vänner!! Idag fick vi ett mycket bra samtal!:D
men mer om de en annan gång ;)


W's Ellepelle ligger och myser på hans arm. Sen är det en bild som symboliserar syskon kärlek.;)


Kommentarer
Postat av: Sigrid

Dom är så söta dom små trollen! Skulle så gärna vilja träffa dom!

2011-11-05 @ 13:03:52
URL: http://smb.webblogg.se/
Postat av: Evelina

Har du inte träffat dem?? Eller bara ute typ på stan? Du är välkommen precis när du vill!!:)

2011-11-05 @ 15:10:02
Postat av: Anonym

Messmör.. Funkar alltid

2011-11-05 @ 18:14:51
Postat av: madde

vet precis ditt problem! ella har haft så sen hon var 6 månader, i mellan åt har det varit bra! men nu har hon det HELA tiden! microlax går INTE att ge.. nu har vi kört högsta dosen på lactulos i över 1 vecka utan resultat, så nu har vi fått utskrivit nått starkare.. får se hur det går.. kan gå över 1 vecka innan hon bajsar.. man ser hur ont det gör på hon.. det skär i mitt hjärta.. och sen vet hon vell att det gör ont därför håller hon sig.. flera grr har jag sett att hon vart påväg att bajsa men sen kniper hon in det.. har testa att ge hon plommonjucie..hjälper inte... hon på bvc sa att detta har många barn :/ albin har samma problemmage och dricker medicin för det.. men huaaa vad jobbigt det är :/

2011-11-05 @ 20:44:30
URL: http://madeleinesophie.blogg.se/
Postat av: Evelina

Ja det är likadant här! Jag var tvungen att hjälpa henne idag med en termometer, stenhårt o packat. Det är så jävla hemskt, måste blå hålla henne medans hon skriker o skriker men man får tänka på resultatet men det för ont i hjärtat:( vad för dos ger du Ella??

På måndag ringer jag bvc, någon lösning måste dem ha! Revulax TROR jag de heter som jag ger henne där bak men de fungerade inte idag. Jag förstår att hon har ont, ut kommer en vuxens storlek nästan :(

2011-11-05 @ 21:59:47
Postat av: linda

katrinplommon jucie eller mess smör i mängder.... iiina har haft tufft hon med, messsmör e bäst, som dr sa enda som kan ske om man överdoserar är att dom bajsar ned sig helt..... linfrö vatten . (1dl linfrö i 2dl vatten låt stå över natten sila sen bort fröna raket bränsle ).. och taktil massage på magen.... funkar det med... är lite emot microlax och sånt, det kan lätt bli en vana för kroppen och man får trögare tarm funktion :(

2011-11-05 @ 22:19:18
URL: http://frupettersson.blogg.se/
Postat av: Madde

Ja Ella bajsat likadant som mig:/ samma storlek:( lactulos gav jag 15ml.. Ingen som helst verkan tyvärr..:( nu kör vi nått som heter forlax junior, receptbelagt.. Vet inte än om de gett resultat.. Men BVC hade hört posetivt om den.

Messmör å sånt funkar inte, kanske om man har en mindre problemmage.. Tror de blivit en ond cirkel för Ella, hon tror nog alltid det gör ont att bajsa, därför håller hon sig, å då blir det ju bara värre :/

Hur länge har du gett lactulos å dos?

Kram på er

2011-11-06 @ 10:53:15
URL: http://madeleinesophie.blogg.se/
Postat av: maria

Russin ska hjälpa mot hårda magar! Det är kanske något hon gillar att äta! :)

2011-11-07 @ 10:38:27
Postat av: Jessica

Kiwi är bra. Om hon dricker välling kan du hälla i linfröolja i den. Det verkar smörjande och de kan bli lite bättre, de kan iaf göra mindre ont att bajsa! Hoppas det blir bättre!

2011-11-08 @ 20:24:30
URL: http://blogg.hermertz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0