vad du gör det till

Publicerat: 2011-09-08 Kl: 20:56:13 | I kategori: Allmänt


Har ni tänkt på att allt blir vad man gör det till? Sen får man visserligen stå för konsekvenserna. Men många pratar så ofta i efterkonstruktion tycker jag. Kanske för att få lite uppmärksamhet eller lite "stackers mig, bry er om mig!", fast jag vet ju inte, det behöver absolut inte vara så. Mycket på internet går att misstolka, det MESTA går att misstolka. Men någonting JAG inte tycker om är efterkonstruktioner, man förvrider och förvränger den riktiga sanningen. Man "glömmer" liksom bort vad som egentligen hänt.

Nu på psykologin pratar vi om försvarmekanismer. Psykologin är såå satans intressant, det är kul för man får förklaring på människors beteenden. Det behöver inte innebära något negatvit men det är som sagt, otroligt intressant.:) Jag vet inte om vissa människor förstår att man ser väldigt tydligt på deras beteende/sätt att agera mm? Eller man kanske är så inne i sin egen värld så man själv inte ser.. Tänk om man kunde ta ett steg utanför sitt kropp och verkligen SE hur man beter/uppför sig, hur man agerar och resonerar? Det skulle jag faktiskt vilja göra. :)

Det var mer jag skulle berätta men nu kom baby hem, skall hoppa in i duschen och sen ska jag lägga mig o myyyyyyyysa hela kvällen!:)

Tar resten imorn!

God natt!

Kommentarer
Postat av: tova

läser också psykologi, håller med dig om att det är riktigt intressant. det enda roliga ämnet jag har i skolan!

2011-09-08 @ 22:47:18
URL: http://tovaandersson.blogg.se/
Postat av: Evelina

Ja det är den bästa lektionen!:)

2011-09-09 @ 12:09:10
Postat av: Angelica

Hej tjejen! Psykologi är det roligaste som finns :) Men det är som du skriver, eller som man säger "Man ser bara 30% av sig själv, resten ser alla andra " Kram

2011-09-11 @ 12:59:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0