Don't even try

Publicerat: 2012-04-21 Kl: 19:13:20 | I kategori: Allmänt


Ojojoj vad vi har badat, jävlar i min låda. Vi var där i ca 6,5 h så vi kommer somna ovaggat, minst sagt! Jag blir nog inget vidare sällskap ikväll, ha ha!:)

Thelise "simmar" nu mera själv om man håller händerna en bit ifrån sen garvar hon som fan när man fångar in henne.
Att hon höll igång var för mig en gåta. Trodde hon skulle bada en stund sen lägga sig och vila men det var för roligt! Men hon somnade sittandes i vagnen på väg från badet, tror de tog 10 sekunder. Men det gör inget att hon vilade sent för vi är ensamma hemma och det innebär att det inte finns ngn speciell tid att lägga sig!

Igår var det en riktig myskväll! Vi gjorde dipp och morötter när T hade lagt sig. Låg och kollade på film tillsammans jag och W sen somnade min vackra kille i min famn, otroligt mysigt! T tar väldigt mycket tid och plats även andra faktorer så det gäller att hitta de där lilla extra och ta hand om tiden ensam med honom!

Annars har jag som ngn sort målsättning att göra ngt ensam med honom 3-4 ggr i månaden om det så handlar om att bara vara hemma eller vara ute och leka medans syrran är på dagis. Man får lixom försöka dela på sig och tänka att man både är mamma och pappa lixom!

Men på tal om det!! Det är riktigt kusligt vad små barn kommer ihåg. Vi har alltid tagit bussen uppe vid dagis hem till haga men senaste dagarna har vi gått "gamla vägen" ner mot Ica och tagit bussen. En dag, helt plötsligt pekar Thelise på vårt gamla hus och säger "hem mamma, hem!" så jag frågade henne -"vad/vart menar du?" varpå hon pekade igen och sa "hem! hem!" Jag frågade om hon saknade att bo där eller vad menade hon? Då svarar hon -"bo där pappa danel osså." Och mycket riktigt bodde pappa D halvt som halvt med oss fram tills början av sommaren. Men skit samma egentligen men hur kommer hon ihåg?!? Iofs var det inte så längesen vi flytta men jag vart ändå ställd.

Massa babbel som vanligt, ha ha!:) Nu ska vi hem och göra en riktig myskväll med tända ljus mm också får vi sällskap en stund, mys!:)

Hoppas ni har en bra helg! ❤


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0