25 februari

Publicerat: 2012-02-25 Kl: 13:38:52 | I kategori: Allmänt


Gud vilket härligt väder det vart idag, lite blåsigt men solen lyser.:) Ett toppen promenad väder!

Idag och imorgon fm har vi huset för oss själva. R och barnen är hos farmor och farfar i stugan och myser!

Vi ska på stan och handla en present sen lämna av W på hans kompis 5-års kalas. Sen ska vi hälsa på Emma Ö och hennes söta Mio!

Ikväll får vi middagsbesök och övernattnings sällskap! Alexandra och barnen ska sova över. Vi ska göra någon campnings-variant i vardagsrummet, barnen tycker att det ska bli skit spännande, ha ha ha!

Thelise däckade i vagnen på en halv sekund efter vi lämnat av W så hon ska få vila en stund. Men vill att hon ska hinna träffa Mio också. Vi träffade nämligen dem på bussen häromdagen och då hade han en likadan napp som
T. Så han är nu mera kallad "bebis med äpple". Pratat om han konstant sen vi sågs.:)

-

En sak jag inte förstår och som jag aldrig kommer förstå är att folk inte kan ta ansvar för sitt liv och sina misstag. Det ska alltid skyllas på alla andra och helst på en och samma person. Men det är inget man vågar ta med personen i fråga utan man skriver det på bloggen/internet istället. Jag kan aldrig ta ansvar för någon annans handlande, jag kan bara ta ansvar för mitt eget liv och mina misstag. Jag skulle vägra sitta och beskylla någon annan för det och skulle jag göra det skulle jag ta det face to face. Men det är jag och jag är unik, kanske det som stör mest?;) Hur mycket man än försöker eller gör så kommer man aldrig bli någon annan än sig själv och bara DU kan förändra ditt dåliga beteende. Sen är det alltid svårare när det ligger en problematik i grunden men man kan inte heller skylla allt på det. Tänk om jag skulle sitta och skylla allt på min depression? Hur fan skulle de se ut?

Den dagen man skaffar barn har man ett ansvar livet ut, men vissa kan gå och komma precis som de vill och den andra föräldern kan inget göra. Familjenrättens inställning gör inte saken bättre, blä och bajs! Men någon gång i framtiden(förhoppningsvis) kommer de ångra sig men tänk om de visste hur det kan skada barnen?
Men som sagt ALLT blir vad man gör det till!:)

Nu sätter jag punkt här! Ha en underbar dag!


Kommentarer
Postat av: Eva

Det är något du aldrig kommer få svar på så länge det handlar om sjuka personer gumman.. Men jag förstår verkligen ditt agg mot föräldrar som skiter i barnen eftersom dina barns pappa flyttat.. Stå på dig, du är stark och glöm aldrig att du förgyller någons vardag bara genom att finnas=] puss&kram ses i morgon !

2012-02-25 @ 16:51:55
Postat av: Anonym

jätte fin tröja, du var jätte fin i den!:)

2012-02-26 @ 18:46:18
Postat av: Evelina

Men din mupp, jag har aldrig skyllt något på en annan person. Läs riktigt. Ja det som handlar om föräldrarskap önskar jah att jag kunde ta med personen i fråga men det är omöjligt om jag inte vill åka till Sthlm dvs

2012-02-27 @ 08:00:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0