Jobb och sjukdom!

Publicerat: 2012-02-05 Kl: 16:02:54 | I kategori: Allmänt


Att jobba med äldre människor är både upp och ner. Många av dem lider av psykisk ohälsa så som ångest. Det är väl det mest förekommande. Att komma och gå kan ibland kännas jätte svårt, många gånger kan jag känna mig otroligt maktlös. Men jag vet att en hand, några varma ord och bara min närvaro betyder oerhört och dem helas väldigt mycket! Men ändå.. Många läkare resonerar att tabletter gör dem bara beroende/virriga och jag tror inte många läkare tar de äldre på allvar. Varför kan dem inte få leva relativt smärtfritt sista tiden i sitt liv? Varför ska de behövs vanka fram och tillbaka hela dagarna. Men det är fallrisk och trötthet, och blablabla! Tänk om vi uskor som är med dem 24/7 kunde få bestämma vad som var bäst. Vad mycket bättre många skulle må!!

Jag ska gå heltid hela sommaren och fortsätta vikariera till hösten, jag trivs verkligen där! Och personalen, helt underbar!! Fick höra något igår som gjorde mig jätte glad. Tydligen är personalen så nöjd med mitt arbete och trivs med mig så de har bett avdelningschefen att sätta mig som nr 1 på viklistan. Kan man få bättre cred??? Är jätte glad och givetvis stolt! I mitt arbete har jag bra mycket bättre tålamod än här hemma, här är R lugnet och jag stormen.;)

Just nu spelar William lite tvspel och Thelise sitter och kolla Juventus med R. Hon är jätte hängig! Trodde det hade vänt men inatt tog det fart, jag har sovit ca 30 minuter inatt. W har besväras av hostan och mardrömmar. T av febern och hostan. Så nu är 6 utav 6 pers sjuka, så vi är hemma allihopa imorgon. Skulle egentligen jobbat men kan inte lämna dem på dagis i det här skicket. Och skolarbetet som ständigt ligger över mig.. Måste ta tag i det ikväll!

Nu ska jag sätta igång med middagen! Hoppas ni haft en trevlig helg!:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0