Nacksta VC

Publicerat: 2012-02-23 Kl: 17:07:11 | I kategori: Allmänt


Är under all jävla kritik! Dem har sen en tid tillbaka köpt "tjänster" av PBM för att de inte haft en psykolog på plats.

Jag hade ett jätte bra bedömningssamtal och redan nu efter första mötet känner jag ett stort förtroende för hon jag träffa.
Hon förstod mig till fullo och riskbedömde mig. Alltså jag är i akut behov av "psykoterapi" dvs KBT! Och jag är inte "bara" deprimerad utan max utmattad också.

Till saken hör att det kommit en ny psykolog till Nacksta VC på DELTID och därmed har dem dragit in på PBM's tjänster. Det enda riktiga stället där dem har RIKTIG KBT! Så nu måste hon, genom remissa "tigga" om att jag ska få mina besök där. Det är väntetid på ETT ÅR hos denna psykolog.

Jag har tid för återbesök den 28 och läkaren som lovat mig detta, den första läkaren på 1,5 år som verkligen tagit mig på allvar och förstått mig har slutat. Som alla j*vla läkare på den vårdcentralen men det är klart, de vill tjäna pengar. Men jag tänker INTE gå därifrån förren jag fått ett OK till att fortsätta gå på pbm. Jag är inte den som ger mig i första taget men hur mycket ska man behöva tjata/tigga/be? Mediciner är dem duktiga på att skriva ut men sen då? Om jag så ska gå till tidningen SKA jag HA dessa besök, 8 eller 80 st. Det som krävs ska jag ha!

Alltid är det något som ska dras undan för en, för höga förväntningar? -Ja tydligen!



Nu är vi iallafall hemma hos Alexandra för att äta middag, lika härligt som alltid. Massa tjej-prat och barnen får umgås och samtidigt "andas" lite från deras plastsyskon! :)

Nu är det käk!

PUSS!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0