varning för lite gnäll

Publicerat: 2012-02-16 Kl: 22:29:58 | I kategori: Allmänt


Ibland måste man få häva ur sig lite skit också, imellan åt. Allt är ju inte rosenrött så att säga. Eller i det verkliga livet har jag inget att klaga på direkt(förutom att skolan går lite tungt nu) men just den här skiten. Har funderat lite fram och tillbaka senaste dagarna på om jag ska lägga bloggen på hyllan eller sätta lösenord. Min statistik har skjutit i höjden och med andra ord måste jag acceptera antalet läsare men det som "stör" mig mest är antal sidovisningar. Det är mellan 5-6 ggr så mycket som unika visningar. Det är "några" som sitter här inne och följer min blogg frenetiskt och dem/den vill inte missa ett ord som skrivs här, det rings runt och skvallras om vad som skrivs. Och är det så det ska vara kring en blogg? Ska det inte bara vara dem som gillar mig och mina barn som skall vara här och läsa?

Och jag får fortfarande kommentarer och jag säger det igen: Jag är tacksam för att NI bryr er om mig men JAG kan inte bry mig mindre. Om någon annans blogg/fb/liv handlar om mig till 90% säger det mer om personen än om mig. Och så länge jag har min familj, vänner och framför allt R vid min sida så spelar resten ingen jävla roll. Låt det speglas hur det vill, sanningen lyser alltid igenom. Men det är heller ingen nyhet att folk älskar att frossa i andra människors olycka/misstag/idiotiska handlingar mm. Det är ju någon man får leva med, tyvärr.:) HUR kan man vilja läsa något man VET att man mår dåligt över? Är det självskade beteende eller blir det som en(sagt det förr) manisk jävla tvångstanke?

Sen "stör" jag mig på att så många vägrar att acceptera hur verkligheten ser ut, dem är kvar i någon fantasivärld där de hoppas, hoppas och hoppas på saker som är så lååångt ifrån vad som skulle kunna hända. Det krävs mycket mer än psykisktsjuka(enligt mig) påhopp OCH påhitt, lönger och ryktes spridning för att förstöra ett förhållande där grundkärleken finns. Det är lika bra att ge upp. Ingen vill ha någon svartsjuk/avundsjuk människa i bakgrunden men det är inte heller något JAG kan styra. Annars hade jag styrt det, rätt ner i h-vetet.

Jag blir bara matt och full av skratt. Jag kan inte säga något eller lägga någon värdering i det men jag kan luta mig tillbaka och le. Tänka på allt det fina jag har. Vi är en stor familj med 4 barn omkring oss dygnets alla timmar i princip. En underbar pojkvän/sambo, ett fint hus, fina vänner, en bra familj och en underbar arbetsplats! Som kanske även min bästa vän ska börja jobba på, hur bra låter inte det?!:D SUUUUPER roligt!:)

Och sist men inte minst. Visst har det varit väldigt lugnt på den fronten nu ett tag men det lär sätta fart efter detta inlägg. ;) Men anonyma kommentarer! Om det ena och det andra och tillomed om barnen. Det är väl det mest idiotiska, ge dig på mig bäst du vill men mina barn har inte gjort ett skit och ska inte bli nerhackad av någon instabil trasig människa som mår en gnutta bättre av att kasta sin skit på någon annan. Och jag är långt ifrån ensam om detta. Varför kan man inte stå för vad man tycker?! Jag är ingen mördare så jag lär inte mörda eller slå ihjäl personen som skulle säga det rätt i fejjan på mig. Låt mina barn vara ifred!
Men sen så är det alltid från samma ipnummer, 2 olika men ständigt samma. Och jag har med hjälp av en vän fått reda på hemadressen till denna person så det finns underlag för en polisanmälan men jag känner att jag varken har ork eller lust att göra det. Det ska inte behöva gå så långt. Då lägger jag hellre denna blogg på hyllan ett tag!:)

Nej nu vart det snurrigt och osammanhändande och inte det minsta positivt, så jag sätter punkt här välmedveten om att redan om några minuter har det kommit en sån där jätte fin kommentar. Suuuuck!


Kommentarer
Postat av: Linda

Finaste,gulligaste Ewwe!!! Bry dig inte gumman! Sjuka jävlar som håller på bara! Du är en grym kvinna och mamma!! Puss & Kram å ha en underbar helg! PUSSA små trollen med <3

2012-02-17 @ 08:57:26
URL: http://lindaruda.blogg.se/
Postat av: Eva N

Gumman, inte ska du bry dig om mindre begåvade idioter! Du vet ju själv vilket jobb du gör och hur du kämpar på!!!!! Du är dina barns bästa mamma och trygghet, fortsätt som du gör kommer barnen gå långt !!! Ses på jobbet:-)) kramar

2012-02-17 @ 09:49:25
Postat av: karla

forsätt att blogga!! du skriver så bra och älskar din blogg...jäkla människor som inte kan lämna andra ifred =(...men stå på dig! kraam

2012-02-18 @ 11:18:55
URL: http://karlitalatina.blogg.se/
Postat av: Linnea

Nej du får inte sluta blogga! Läser ju förra ggr per dag juh:((

2012-02-18 @ 12:22:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0