Söndag

Publicerat: 2012-01-15 Kl: 11:58:25 | I kategori: Allmänt


Dagen före allvaret drar igång, ser faktiskt fram emot skolan! Rektorn vi har är jätte bra men hon är fan inte bra på att höra av sig. Vi börjar skolan imorn, hon skulle gett mig besked INNAN start(som egentligen är den 12!!!), varav jag har ringt henne säkert 12 ggr i veckan men inget svar eller någon tillbaka ringning. Aja det lär väl visa sig imorgon!

Det är så skönt att vakna sent(kl 9 idag) och bara ta det lugnt o mysa! Vi åt sen frukost framför tvn,(såg på ettan, slalom på W's begäran) nybakat bröd och färsk juice, så jäkla gott! Det är något jag aldrig kommer att ta bort om jag inte måste dvs. Förstår inte varför man ska upp kl 6 för att lämna barnen på dagis omänskligt tidigt bara för att? Nej det förstår inte och kommer nog aldrig att göra det. Det blir en tidig dag för barnen och det är onsdagar. Sen har inte jag någon mer "tidig" dag i skolan.:)

Nu står vi och väntar på bussen. Vi ska ut till Timrå på "Timrå dagen", man får träffa spelarna och ta autografer. Behöver jag säga W är jätte lycklig och taggad?? Thelise springer bara runt med armarna i vädret och skriker "mååååål", ha ha sötjäntan!

Ha en bra dag i fin vädret vi fått idag!:) puss!


Kommentarer
Postat av: Petra

Om man jobbar måste man lämna tidigt :( har jag alltid fått gjort med Tyra! då johan jobbat i stockholm och jag har börjat 07.00. Väldigt svårt att göra på annat vis då. Men just nu är johan arbetslös så nu går hon bara 15 timmar i veckan och det är lyx för oss alla. :) nästa barn som kommer så ska jag gå ner i tid raka vägen och bara jobba 75-80 % :) ha en bra dag ;)

2012-01-15 @ 16:13:54
URL: http://petratyra.blogg.se/
Postat av: Evelina

Ha ha jag har väl själv haft jobb så jag vet hur det fungerar?:p men samtidigt kan jag inte ljuga, tycker synd om barn som måste gå 7-17 på dagis men som du själv skriver, ibland finns inga andra alternativ. Fick jag göra med mina barn i sommras. Som tur va fanns Danne så dem slapp tidiga morgnar och sena eftermiddagar. Men efter skolan ska jag börja jobba så då lär de bli samma för mina ungar!:)

2012-01-15 @ 16:36:55
Postat av: Anonym

jo inte tycker jag väl det är någon hit att mitt barn ska komma först och bli hämtad sist! det vill väl ingen, helst skulle man vilja vara hemma alltid men då måste man vinna på lotta först! men på sjukhuset är det ju dessa rapporter som man ska få på morgonen som gör att man inte kan börja senare, annars vore det ju underbart att börja nio typ... komma dom gå kvar på samma dagis när ni flyttar? :)

2012-01-15 @ 19:56:59
Postat av: evelina

Nej det är de ju så klart inte, de förstår jag!:)

Ja till en början men efter sommar börjar William skolan så då byter T i samma veva om vi fått plats :)

2012-01-16 @ 06:27:57
URL: http://[email protected]
Postat av: Petra

okej men just ja han är ju snart sex år herregud tiden springer förbi :) tyckte nyss du fick william :) ha en bra kväll, kramar

2012-01-16 @ 18:37:11
URL: http://petratyra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0