Regn

Publicerat: 2012-05-17 Kl: 19:09:53 | I kategori: Allmänt


Idag trotsade vi vädret och åkte upp på norra i regnet. Vi lekte lite i lekparken men mesta tiden spenderades i skogen. Vi plockade 2 påsar med "fynd" vi ska torka och göra pyssel av. Det märks vad barn uppskattar små saker som att gå i skogen. Man minns själv från man var liten vad spännande det var att gå runt i skogen.:)

Efter ett par timmar åkte vi hem, traska på affären sen gick vi hem och laga mat. Vi har även haft sällskap av Jennifer och Kian. Uppe på berget fick jag en jätte fin present av Jennifer, en stor burk med rosor som passar perfekt till min tavla i samma motiv/färg. Har sagt det flera gånger men vilken underbar vän jag har❤

Imorgon skall barnen på dagis och jag ska uträtta liten ärenden sen handla lite nödvändigheter. Känns surt för det kommer ta sån tid att återställa allt.:( Men det är bara att ta, inget att göra åt i efterhand och det är alltid smart att vara efterklok. Förhoppningsvis lär man sig något..

En annan sak som jag måste dela med mig av är hur härligt det är att se barnen så lugna och harmoniska nu senaste tiden. Förändringar påverkar inte trygga barn så väldigt. Man får liksom ett kvitto på det. Ja hur som är det härligt att se att det inte spelar sån stor roll vad som händer eller förändras så länge dem är med sin mamma. Fast missförstå mig rätt, jag är inte naiv utan barn ska reagera annars är något fel men det behöver inte vara en negativ reaktion!:)

Nu ska jag och prinsessan ta oss ett varmt och skönt bad medans William dansar vidare till smurf-disco på Wii.:) Han är så duktig fast det är första gången han spelar ett "dansspel". Tycker det verkar svårt men barn är ju lättlärd tillskillnad från en annan, ha ha!;)

Sen blir det lite soffmys innan barnen ska sova och jag får besök så myskvällen fortsätter i vuxenanda.:) En perfekt avslutning på en perfekt dag!

Bilden gör den inte rättvis men det brukar ju ofta vara så, men här är den fina "burken" jag fick!

https://cdn1.cdnme.se/cdn/7-2/271882/images/2012/pic_202966933.jpg" class="image">

https://cdn2.cdnme.se/cdn/7-2/271882/images/2012/pic_202967030.jpg" class="image">


Kommentarer
Postat av: Anonym

Har ni gått i från varandra eller?

2012-05-17 @ 21:14:42
Postat av: Evelina

För tredje gången; nej!:)

2012-05-17 @ 22:48:01
Postat av: Anonym

För tredje gången? Har bara frågat en gång jag

2012-05-18 @ 13:14:02
Postat av: Evelina

Nej kanske inte du men tycker att jag svarat så många gånger och konstigt nog är det alltid anonymt.. Förvånad man blir....

2012-05-18 @ 21:57:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0