Näthat

Publicerat: 2012-09-18 Kl: 23:37:00 | I kategori: Allmänt


Alltså detta näthat kommer aldrig att ta slut, det är lika bra att accpetera det. Och som vi alla någorlunda normalt funtade personer vet, är att det är dem som mår dåligt eller har ett behov av att smutkasta andra för att må bättre är dem som sitter bakom skärmen och pumpar ut just näthat.
 
Två av mina favorit bloggar har lagts ner pga det och det tycker jag skit!! VARFÖR är det så jävla svårt att bara ta det med personen ifråga om man har åsikter eller vill ifråga sätta något? Varför måste man sitta anonymt och skriva massa glopord och kalla andra för massa elaka saker. Jag skulle aldrig falla mig in att skriva något elakt till någon, framförallt INTE på internet och INTE anonymt. Jag har en telefon som är fullt funktionell, jag kan ringa och skicka sms. Jag har även en mail.. 
 
Jag är lååångt ifrån den enda som är "utsatt", det vet jag. Mamman som precis har förlorat sitt fina barn och har valt att dela med sig av känslor och tankar(det är upp till var och en att bestämma) får massa påhopp om alkohol och droger mm. Vad fan tänker dessa människor med? OM du bär på sån vrede eller har ett behov av att trycka ner andra för att känna dig lite bättre själv måste söka hjälp. Helst professionell hjälp. Det kan ju inte kännas bra att vara elakt mot andra personer på de sättet?
 
Och mig biter det inte på, tyvärr. Det är så klart inte roligt att bli kallad det ena och det tredje men JAG och mina nära VET att jag har rent mjöl i min påse som man så fint väljer att kalla det nu för tiden och jag har ingenting att dölja, så varsågod att rota i mitt liv! Jag tänker inte sluta blogga pga negativa kommentarer. Och jag måste tacka de personer som "försvarade" mig och ifrågasatt dessa idioter när de skrev olämpliga saker. Det värmde och jag vart jätte glad!
 
Och här med är det sista gången jag "försvarar" mig när det gäller detta. Men samtidigt vill jag ha sagt att jag skäms absolut inte för att publicera dessa kommentarer och svara på dem, men det går så klart till en viss gräns och nås den så blir det en polisanmälan. Och för att upplysa er näthatatare så tar polisen nu för tiden väldigt allvarligt på ärekränkning och falska påhopp.. Ingen ipadress är hemliga för dem, dem kan spåra den så långt som in i ditt sovrum. Ni(förhoppningsvis) VET att man aldrig kan vara 100% anonym, så varför inte bara skriva sitt namn och mailadress så får man ett riktigt ärligt svar?
 
 
Jag ber er människor där ute att SLUTA HATA OCH MÅSTE NI PROMT GÖRA DET SÅ GÖR DET INTE ANONYMT! Det finns dem som tar åt sig om mår jävligt dåligt över negativa kommentarer! Och en blogg är en "personlig" sak så man väljer precis vad man vill skriva. Någon påstod att jag har "en väldig insikt i andras liv eftersom jag skriver så starka åsikter som jag gör" och jag borde tänka på att ryktet sprider sig snabbt. Ja min blogg är till för att jag SKA kunna skriva MINA åsikter men även ta kritik från andra som INTE håller med mig, så länge det är schysst skrivet. Jag vet inte vad denna människa pratar om för rykten, om det är något specifikt eller inte. MEN HALLÅ, VAKNA! Vi bor i den lilla bubblan sundsvall, där alla blir anklagade för att vara alkoholister, narkomaner, barnmisshandlare mm.. men kom igen, vi lever på 2000-talet nu. Borde vi inte lärt oss mer än så? Vi borde stötta och peppa varandra. En positiv kommentar kan göra hela ens dag. Jag ska vara ärlig och säga att jag blir själaglad när jag får positiva kommentarer, även fast jag inte svara på dem direkt. Nu har jag ägnat detta en novell, kanske får det någon av mina läsare att tänka om eller tänka sig för INNAN de går in och skriver skit. Och vi är inte dumma, vi bekanta/vänner pratar med varandra och ser på ipnumret att det oftast är samma! Så jag ber än en gång, sluta hata. Peppa och stötta istället, det gör sån skillnad!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Sant!

2012-09-19 @ 11:03:18
Postat av: Beatrice Bäckstrand

Så bra skrivet!! Heja heja!

2012-09-19 @ 20:34:51
URL: http://beabus87.blogg.se
Postat av: Lina

Jag hade inte kunnat skriva det bättre själv och jag tror att många håller med men vissa verkar gå igång på att terrorisera och hacka på andra. Tro mig, jag är en av dom som lagt ner min blogg pga det. Man får absolut inte ha åsikter och jag själv är en person med STARKA åsikter men fick inte ha dom ifred. Jag är imponerad av dig, att du håller dig fast vid din blogg fast du får elaka och idiotiska kommentarer! Men höj näsan i vädret, du är grym! Hör av dig när du vet vilken dag du har tid för en fika! Puss och kram,mars förmodligen på stan;-) PÖZZ SCHNYGG TANTA

2012-09-19 @ 22:03:10
Postat av: karla

bra skrivet...kram karla

2012-09-20 @ 09:36:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0