Slappna av, vad är det?

Publicerat: 2012-09-15 Kl: 18:39:03 | I kategori:


Vi har badat idag..i flera timmar. Sen följde barnen med hem till farmor och faster där de skall sova inatt. Jag själv håller på att städa..tvätta,diska,viker tvätt, lyssnar på M.J.. Earth song. Jag kan inte lyssna på den alltså, jag blir alltid ledsen. De är verkligen en stark låt.

Aja, barnledig vare ja. Då borde jag ju vila eller göra ngt jag inte kan göra när jag har barnen, typ festa men jag har fan ingen lust. Jag älskar verkligen min lgh så jag lullar på och donar, älskar det!! Tror jag skall ta mig en grogg också.


Vill egentligen bara önska er en trevlig helg och fråga vad ni har för åsikter när det gäller barn och napp.. Är det "okej" att ha napp när man passerar 2-års gränsen? Kom och tänka på det idag på badet när en pojke badade med en tutte i munnen.. Jag gissar på att han var typ 6 år. Han kunde simma, därav gissningen. Det tycker jag är fel. Men jag vill höra vad ni har för åsikter då ingen av mina barn använt de. Vad fyller den för funktion??

Jag vet att det är ett känsligt ämne men hallå, 4-6 år?!


Syskonkärlek när den är som bäst!


Kommentarer
Postat av: T

de där med napp är svårt, våra ha haft napp. pojken som fyller 4 nu ha slutat, han tappade bort den hos mormor för 2 månader sedan och då sa vi att de fanns ingen ny och de gick hur bra som helst =)
trodde aldrig de skulle gå, han hade den 24/7.

lillen som är lite över 2 år har den bara på natten, men de är svårt att få dom att sluta. men efter 4 år säger tandläkaren att de ska bort, så jag säger efter 4.
men de är svårt och ha man inte haft napp barn är de svårt att förstå kan jag tänka mig.

2012-09-15 @ 20:02:02
Postat av: Linda

Jag hat 2 pojkar, nu 4 och 5. Innan jag fick barn föraktade jag nästan föräldrar som stoppa in nappeni munnen på barn som bara sa ett pip. Det fulast jag vet är bilder där en stor napp förstör allt. Hur som helst, mina barn har fick sluta när de var ca 2 år. Nappen fungerar som en "trygghet" och en ful vans, därför tycker jag INTE att det är OK att stora barn på 4-5 år har napp. De är så gamla att det ska hitta trygghetenUTAN napp. Och det värsta är väl tänderna, man ser på barn som har napp att tändrna lixom står ut.
Tror också att det är en vana, lata föräldrar som tar till napp för att få barnet att bli tyst eller komma till ro.
Jah förstår att det är svårt för dig att förstå som har två barn som aldrig haft napp men samtidigt är det mycket "mer" jobb med tröstande, få bsrnen att komma till ro mm utan napp. För de är
Verkligen skillnad. Så bra jobbat! Att du valde bort nappen och får bsrnen själv att finna ro och lösa situationen när de är ledsen UTAN napp. Cred till dig! Hoppas detta inte vart för snurrigt:) kramis

2012-09-16 @ 18:55:41
Postat av: jennie

Mina barn är 3 år och har nappen när dom sover. När jag hämtar från dagis så vill dom alltid ha nappen i bilen på väg hem... Jag har ingen panik med att få bort nappen helt! Mina barn ska få vara barn medans dom är barn! Jag har ingen panik med blöjjan heller! Det kommer! Jag skulle aldrig stå och peka med pekfingret hur andra gör med sina barn, vilket jag allt för ofta ser och hör=( Jag tror att alla vill sina barn det bästa och att alla vet vad som är bäst för sina barn! Kan det inte bara få vara så... Ingen är bättre än den andre i slutändan=)
Kämpa på Evelina! Du gör det jättebra som sköter allt själv!!!

2012-09-17 @ 08:31:43
Postat av: Erika

Jag har en dotter på 4 år som aldrig blivit erbjuden tutte! Hon hade inget "snuttbehov" när hon var liten, kanske därför? Svårt för mig att uttala mig eftersom jag inte haft ett nappbarn men har vänner som har barn mellan 2-5 som använder napp och vi har haft både en och tre diskussioner ang det! Efter 2-års ålder tycker ja att det är helt onödigt, men det är min åsikt. Blir nästan irriterad då jag ser stora barn men napp, nästan så jag vill säga till dom.

2012-09-17 @ 19:51:43
Postat av: Sandra Nordlund

Jag dör va gulligt! Verkligen syskonkärlek, man blir ju alldeles varm i hjärtat!:)
Det där med napp, Joline hade nappen lite nu och då förr, efter att hon fyllde 1år så fick hon bara ha den på natten och det gick utmärkt. På morgonen lämnar hon själv nappen när vi kliver upp, superbra för nu kommer den heller aldrig bort:)
Enda undantagen är ifall hon tex slagit sig och är super ledsen och otröstlig, då lugnar nappen!
Millie har varken napp eller tumme (so far?) Men dom finner nog tryggheten ändå..hos oss..snutte kanske?

Vi hoppas på att det ska underlätta liite iaf att ta bort nappen sen när hon bara haft den på natten jämfört om hon fått haft den 24/7! Här hemma försvinner nog nappen runt 2års ålder.

Kredd till dig som kämpar så hårt som du gör, stålkvinna!:)
Må gott!:)
Sandra

2012-09-17 @ 20:23:15
Postat av: Anna

Vår flicka har fortfarande napp och hon är 3.5 år och jag har inga problem med det, hon har sin napp när hon ska sova ( hon spottar ut den i samma sekund som hon somnar), i bilen och nån gång om hon gör sig illa, hon får inte ha den om vi är ute, på affären eller liknande.
Hon har med sig nappen till dagis men hon använder den inte den ligger i väskan hela dagen, det är en "trygghet" för henne att veta att den ligger där.
Jag är av den åsikten att barnet själv kommer att sluta helt med nappen när det är redo för det och det är ju inte så jättemånga vuxna som använder napp :)

2012-09-17 @ 22:10:18
Postat av: Emma

Sköterskorna på neo började med napp till våra tjejer utan att ens rådgöra med oss, så då fick de ha det. Nu är de 2,5 år och använder den fortfarande men bara när de sover eller är riktigt trötta. Jag skulle aldrig låta dem bada med tutte, inte ens i badkaret hemma får de ha det.

2012-09-18 @ 10:33:34
URL: http://www.emmaselina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0