sjukstuga

Publicerat: 2013-03-13 Kl: 12:35:51 | I kategori:


Här hemma har vi en tös som varit förkyld i några dagar. William har bara hostat på nätterna men han har blivit frisk under natten men Thelise har blivit betydligt sämre.

Hon sov till 10.30(!!) och då väckte jag även henne. Vaknade kokhet, igentäppt i näsan, hostade fruktansvärt och var ledsen. Hon fick alvedon och bricanyl, sen somnade hon om igen och sover fortfarande. Tycker så jävla synd om henne, men jag hjälper henne så gott jag kan :( Får se om hon blir pigg på em och orkar gå bort och fika hos mommen som fyllde år i måndags.

Vi var på VC igår och lungorna lät bra men han hörde ju hennes hosta. Så hostmedicin och antibiotika skrev han ut men ville att jag skulle avvakta några dagar med penicillinet men jag vill inte plåga henne mer, speciellt inte efter försämringen inatt. Så jag tror jag börjar med det imorgon om hon mår likadant.

Aja mindre intressant läsning för er =) Känner att ångesten kommer krypande när jag missar skolan också :( Men min mentor, förövrigt världens bästa, ringde och berättade att jag inte behövde komma imorgon för jag har gjort det dem skall göra så det kändes skönt. Och tyckte det var väldigt snällt att hon ringde och talade om det!

Nu ska jag leka lite med understimulerade WP ;-)

Hoppas att ni får en bra dag i solen! Ta vara på den för det ska bli en regning sommar har jag läst.

Puss




Kommentarer
Postat av: null

men USSCH stackarn,huvva lill gumman då, var inge roligt alls att höra!:(:/ hoppas att hon piggar på sig snart!!:):) ge hon många krya-på-dig kramar ifrån mig:)

Svar: Absolut!. Tack så mycket :)
evelina

2013-03-13 @ 21:20:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0