Snurr i skallen

Publicerat: 2014-03-15 Kl: 15:59:40 | I kategori: Allmänt


Hur förbereder man sig för en begravning? Snart är det dags att ta farväl av Anton och det knyter sig i magen bara jag tänker på det. Varför tas alltid de snällaste och finaste personerna först? Det spelar ingen roll hur mycket man tänker om och men så får vi aldrig några svar. Men du kommer alltid finnas i mitt hjärta och mina tankar. Jag är så glad för sista gången vi pratade så garvade vi så tårarna sprutade, ha ha ja när jag tänker på de så ler jag men samtidigt så är det så overkligt att man pratar med någon sen några dagar senare finns personen inte kvar. Och det är ju också Johan jag sörjer, en av världens finaste och snällaste person det med. Men jag är fortfarande i chock, jag kan inte ta in det. Jag förstår inte att han inte finns längre... Oh min finaste AK, jag finns alltid för dig. Att vara med om att ens bästa vän förlorat sin man är bland det värsta jag varit med om men jag stöttar och hjälper så gott jag kan.

-

Jag vill försöka att tänka positivt och tänka på mina problem som skall tas tag i. Tänk att det tog 4 år innan jag fick en samtalskontakt, det är skamligt men nog om det. Jag har äntligen fått komma till bedömningsenheten och träffat en kvinna. Hittills har jag träffat henne 4 gånger men hon är så underbar så jag blir alldeles varm och glad inombords när jag tänker på henne. Hon är så förstående och tar mig verkligen på allvar och vi har redan börjat se över hur vi ska göra framöver för att jag ska må bättre. kort sagt, det lilla som hänt på dessa träffar är mer än vad dem kommit fram till på VC.

Planen är egentligen som så att jag ska byta vårdcentral men läkaren jag träffade igår var helt fantastisk och ska stanna på nacksta i minst 6 månader så just nu vet jag faktiskt inte om jag vill byta nu? äh det visar sig :)

-

Vad härligt det är med solen alltså, vilken energi man får!!! Det enda negativa är att ALL smuts och damm syns. Jag har faktiskt börja vårstäda och rensa kläder och leksaker men det känns som det aldrig tar slut. Jag är så dålig på att sälja iväg saker men jag har bestämt att jag SKA göra mig av med kläderna och leksakerna som inte används. Som nu tex har jag och tro mig jag ljuger inte, 6 Ikea kassar med rentvätt och garderoberna är fulla så jag vet inte alls hur jag ska få plats med allt, ha ha! Påtal om affärer så köpte ju jag en vagn av en tjej på fb genom en av "köp och sälj" sidorna. Jag älskade vagnen men ena hjulet lossnade lite titt som tätt men hon var riktigt snäll så jag fick ge tillbaka den och det tycker jag är schysst. Det är så det skall gå till! Så jag vart med en emmaljunga istället. Även fast den inte är lika liten och smidig som den andra så älskar jag den!! Super bra köp av mig, ha ha ;)

Igår hämtade jag Ellie på fritids sen sov hon över här så vi hade en riktig myskväll. Ikväll är det gladiatorerna och som William har längtat så vi laddar upp för en riktig myskväll! :))

Ni får ursäkta att jag skriver lite hoppigt och dåligt men det är mycket i skallen just nu...

Nä nu ska vi gå ut på en långpromenad med Ronya så vi får lapa lite sol och röra lite på oss lite.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0