Beröm

Publicerat: 2011-12-01 Kl: 22:34:52 | I kategori: Allmänt


Det gick mycket bra på min första dag med Maggan(min handledare, kallas inte Maggan irl men jag kallar na de här i bloggen), jag fick väldigt mycket beröm även fast jag bara kunde jobba till lunchen. Så på förmiddagen måste jag ha gjort ett kanon jobb!

Imorgon ska jag börja få ta prover själv, givetvis är man nervös men Maggan är så duktig på att sticka iom att hon jobbat på labb i Österrike. Så jag kunde inte fått en bättre lärare!:) Tog ctgkurva själv idag, snabb sänkan(stick i fingret) mm. Ctg brukar man inte få göra eftersom allt verkligen MÅSTE sitta rätt annars blir det att de visar fel värden och patienten kan få fel behandling/medicinering. Mycket bra Evelina!!;)

Det är givetvis bara trevliga och roliga patienter! Trodde att det skulle likna ett äldreboende eftersom alla som kommer till kliniken är över 65 men det är långt från!

Har givetvis redan skaffa ett par favvisar! Egentligen är det sämst att göra det för man saknar dem så hemskt när man är klar men det är väldigt svårt att låta bli att fästa sig.

Nu måste jag hoppa i bingen! Har redan hunnit somna två ggr idag, tröttast!!!:D

Puss


Kommentarer
Postat av: Emelie

Ctg? Menar du inte Ekg? ;-) Ctg sätts på gravida och antar att ingen 65+ är de.. :-)

2011-12-07 @ 03:05:47
Postat av: Evelina

Givetvis! :) autokorregrring på telen. men jag tror de flesta förstod ;)

2011-12-07 @ 06:46:00
Postat av: Evelina

Auto korrigering*

2011-12-08 @ 12:34:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0