stress-dag

Publicerat: 2011-03-10 Kl: 23:18:26 | I kategori: Allmänt


Idag har det varit en riktigt stressdag, nu i efterhand var det i onödan men det resulterar i ont i magen ikväll.


Jag gick med William på dagis i vanlig ordning även fast jag var ledig. Första dagen på evigheter jag är ledig. Jag försökte övertala han att stanna hemma med oss men icke, det var tvär nej. Dom skulle se på snövit på dagis. :)

Hur som helst, vi gick hem o skulle ner o ladda tvättstugan, så ja, ledig är man väl aldrig. Konkar ner en trött grinonge, en proppfull ikea påse och 4 kilo tvättmedel + sköjlmedel.(fråga inte varför jag inte hällde över det i en mindre förpackning innan). Men väl nere kommer jag inte in, know the feeling Emma??;) hahha. Nemen jag hade glömt att jag ändrade från 11 till 15 eftersom jag var ledig, haha. Jaja upp med allt igen. Svettig o jävlig skulle jag lägga Thelise som jag vartbännu svettigare av söva. Hm, trött som en häst lägger jag mig i soffan o vi grissover 1,45 h, eller jag 1 h 30 min Grips av liiite panik när jag vaknar o inser att jag ska vara hos tandläkaren om 45 min o D har inte dykt upp än. Försöker nå han men inget svar, så jag messa Marcus. Strax efter hör D av sig med jordens ynkligaste röst, stackarn hade 40 graders feber men han skulle kom ändå. Thelise var med Marcus tills danne kom. :)

Väl där har jag två jävla hål. :'( Jag är så noga med tandborstningen o tandtråden men ändå ska detta ske. Men jag har dålig emalj, dricker på tok för mycket cola, får absolut skylla mig själv. NU ska jag sluta!! Är det någon mer än jag, som skäms att gå till tandläkarn? Jag visar nästan hellre puppan... ne kanske inte men det är fan på gränsen. Jag tycker det är så pinsamt och jobbigt med hål.. jag dör där i stolen, är alltid stel o svettig under hela undersökningen. Men när dom säger att det ser jätte bra ut då kommer jordens pust, nästan så jag svimar för hjärnar får syre, hahah. Ja men det var tandläkarn de!

Nu vart det bara att kuta hem, ladda maskinen, springa med vagnen upp för den glashala backen till dagis, tjoffa in ungen i vagnen sen vart det vagnrally kan jag tala om. William skrek av skratt!
Framme.. än en gång dyngsur i svett, 4 min försenad. Sliter av mig alla kläder(eller ja till linne) och slår mig ner i soffan. William hämtade ST som han ville att jag skulle läsa, mycket nöje. Eller ja det tyckte han!

Läkarn var ganska orolig när jag berättade att W haft ont i höfterna över en vecka. Ja ni har säkert åsikter om att han varit på dagis o vill ni höra dom kan ni skicka en kommentar så förklarar jag, orkar inte nu.:) (Känner ni ironin men jag kom just på att jag har lösenord så det är inga puckon som läser. Puckon som tror jag skickar han fast han har JÄTTE ont). Remiss till ultrjaljud och röntgen, samt blodprov o se ifall han har blodförgiftning. Hör ni hur jävla hemsk det ordet låter? Cp-skada är ett milt ord.. BLODF Ö R G I F T N I N G. Mammas lilla hjärta stannade tills han sa att det säkert inte var så för det är så pass ovanligt. Blir ombedda att gå hem o vänta på aktuen ringer så vi får komma upp, så vi slipper sitta o vänta i flera timmar. Klockan sju ringer jag o fråga vad som händer? Då fattar tydligen ingen nånting så efter många om o men fick vi tid imorn klockan nio. Hoppas mammas hjärti inte har något hemsk. :( Min duktiga kille! Vi får alltid höra hur duktig William är hos doktorn för det är han verkligen men han är ju van, han vet ju att det är för hans bästa och han har varit så sen han var liten. :) Visst finns det gånger han proseterat men inte så att undersökningen blivit förstörd, mest av att han varit uttråkad. :)

oj där tog inte dagen slut men nu orkar jag inte skriva mer, haha. :)

Ska hoppa i sängen nu, mysig mysigt. :) God natt!



OJ! Vad många som grattade Thelise nu när hon gjort ett jätte framsteg, bokstavligt talat! Hennes näst stora dag ju!:O Tack Emma hälsar Thellan!


Kommentarer
Postat av: Emma

hahaha även know the feeling liksom. igår när jag tvättade så upptäckte jag att fönstret gick att öppna utifrån, asså det gick inte att låsa för det fanns inget handtag, så det var bara att putta upp liksom. så när jag kom 4 min försent när tiden var slut o skulle hämta mina kläder så kom jag ju inte in, då gick jag ut och sköt upp fönstret o klättrade in, hahahah, inbrottstjuven liksom! Jävla tattartvättstuga..



ja varsegod lilla gullis! Puss

2011-03-11 @ 01:10:44
URL: http://emmamaria.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0