9 mars

Publicerat: 2011-03-09 Kl: 20:15:33 | I kategori: Allmänt





Det har slagit mig, tösen fyller snart ett o börjar dagis.. Hon fyller den 30 mars o börjar 4 apri :( Det känns verkligen skit att jag ska behöva sätta henne så tidigt. William var 18 månader ungefär när han började. Men jag pluggar och jag kan inte hoppa av, Danne behöver jobba för att klara sig han med. Det finns ingen altenativ. Jag VET att hon kommer att älska dagis, fast hon kommer bli ett väldigt krävande barn. Förvånar mig inte om personalen kommer att få bära henne första tiden, haha. Men hon är så framåt, orädd och upp i varv. Hon kommer älska alla barn o leksaker, alla stora ytor o JA det kommer gå bra! Hon är så krävade så jag kommer jubla när hon börjar dagis känns det som, mest för jag vet hur det går till. Det är andra gången jag gör det o det kommer inte bli lika jobbigt som första, DET är skönt! :) Men ändå.. mammas plutta.. börja dagis.. Nu är det dags att börja med hårdträningen som jag har sagt i flera veckor nu men jag måste slita fram gåvagnen o träna balansen. Jag vill ju att hon ska kunna gå iallafall. Men saken är att hon bara kommer gå 2 MAX 3 dagar i veckan. Går hon tre dagar kommer jag ha William hemma den 3 dagen för att han ska få vara med mig eller danne själv. Han har fått stå i bakgrunden så himla mycket sen Thelise kom.

Alla barn är krävande absolut men jag har inte träffat någon som Thelise. Som man måste bära, det är väldigt mycket gnäll men givetvis är hon glad ofta men jag jämför med William, jordens mönsterbarn. Just därför har William fått vänta med sitt bara för att hon ska gå före o så är det givetvis med syskon MEN någon måtta får det vara. Han SKA få tillbaka tiden han fått väntat, för han har varit otroligt duktig på att låta syrrans behov gå först.:) mammas stora duktiga kille!




Idag har jag som sagt jobbat, bara mellan 11-15 men det var mycket folk så jag vart rätt trött o slut där ett tag.
Efter jobbet gjorde jag ett par ärenden sen vart jag sugen att kolla in på den nya affären jag läst om i tidningen sen såg jag även en kompis som hade bloggat om den. Den är på vägen till/från jobbet. Ladylandet, GUD vilken affär. Så stilrent och mysigt o det fanns massor av roliga saker! När jag först kom in vart jag besviken för jag trodde bara att det var ett rum men sen visade hon två till, WOW där fanns allt. Jag kan verkligen gå i sånna affärer i timmar, läsa o titta, känna o klämma. Så klart fick det följa med lite små saker hem! :) Den borde ni besöka, skiiit söt tjej som har stället. Hon svara på frågor och hjälpte till, hon var riktigt trevlig! Där blir det garanterat massa fler besök. Man kan även sola, o hyra bubbelpool som förut. Det är ju i sool&pools gamla lokaler!:) jaja nog om de, haha




Hämtade W på dagis som INTE ville gå hem för dom lekte doktor. Flera barn satt o undersökte fröken, haha stackarn. :p Hem o laga middag och tog hand om en mycket myyycket grinig Thelise. Det ÄR garanterat något som är fel, jag tror att det är tänderna som spökar för dra åt H var arg och grinig hon är! Även fast hon får alvedon o ipren så blir hon inte gladare.. suck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0