utslag

Publicerat: 2013-05-03 Kl: 12:24:41 | I kategori:


fantastiskt vädret det är idag, eller hur?? Man känner verkligen vilken effekt solen har på ens mående. Även fast det kanske bara förhöjer ytterst lite så är det iallafall nånting. Man måste ju lära sig att uppskatta de små sakerna här i livet.

-

När jag vaknade imorse så var det små, små blodprickar i sängen. Tittade såklart först på barnen men konstaterade ganska snabbt att ert var från mig och satan va det kliar!! Jag har ingen aning om vad det är eller vart det kommer ifrån? Är det kvar i veckan måste jag ringa vårdcentralen.

-

Valborg vart en jätte mysig em/kväll. Vi hade lektion halva förmiddagen sen hämtade jag barnen tidigare och vi åkte till norra berget. Där var det ridning, lek i lekparken, korvgrillning, brasa, kör mm. Och så var det bara jag och barnen, det njöt jag av mest. Ingen att anpassa sig efter osv. Men vi mötte konstigt nog 'bara' på Annika och hennes dotter med lillbäsen, det var roligt! :) Man brukar ju i vanliga fall träffa massa folk man känner.

Barnen uppskattade mest ridningen, såklart. Båda två älskar hästar och att rida. Dem har ridit sen dem var jätte småa. Så jag måste verkligen ta mig tid att börja åka på söndagsridningen i matfors eller skriva in dem på ridskola. Thelise är för liten ännu men inte W. Också vill han(även Thelise) börja och spela innebandy. Jag ska sätta mig ner någon dag i veckan och ringa runt lite. Känns så jäkla roligt att barnen börjar bli så stora att de kan verka sporta. Och helst önskar jag att dem börjar i minst en lagsport. Det för men sig så mycket och hjälper/stärker/tryggar barn på många olika sätt.

-

Jag märker hur jag glider iväg i mitt samtalsämne varenda gång jag bloggar, ha ha jag är inte någon topp-bloggare direkt. :)
Aja, nu är jag på apoteket och sitter o vilar benen. Sitter och fungera på om jag ska gå och klippa mig, lite spontant sådär. Det verkar väl roligt? :)

Må gott, ta hand om varandra!



(kanske inte syns så bra men det ser precis ut som värmeutslag som bebisar brukar få.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0