hemma igen

Publicerat: 2008-12-24 Kl: 20:26:30 | I kategori: Allmänt


Nu passar jag på att skriva medans datorn är tyst. Fläkten är ju trasig så till och från(nästan hela tiden) låter det som om datorn snart ska flyga iväg! Men jag har kommit på ett knep nu =)

Vi har haft en bra dag som började med lite förmiddags besök. William fick julklappar som han tyckte väldigt mycket om. Men datorn han fick av mommen slår nog allt! =D Jag har knäppt kort och tänkte skriva upp det jag kommer ihåg. Han kommer ihåg vem han fick vad av, helt otroligt.

  •  Datorn, dvd film, ritblock o pennor från mommen
  •  Robot från farmor
  •  OBH Nordica köks saker och strumpor från farmor m. familj
  •  Pippidocka från Andreas och Patte.
  •  Pennor, ritblock, bilar, lera, pippi sovkläder, slajmfrukter, små köks redskap, självlysande stjärnor, det är mer men jag kommer inte ihåg allt. Det var mycket små saker.  Från mig och Daniel. (jag köper hellre mycket lite billigare än några dyra)
  •  Puzzel och lite små saker från Angelica. Han skulle få en dyr skinnjacka men den glömde hon såklart på Birta igår, så den lyckliga jäveln som hittade den. GOD JUL!!! väldigt irriterande.


Haha nu ligger William och ska sova med Pippi, men hör hur han ropar "Herr nilsson, meeer meeer" Det räcker med välling nu, tredje flaskan.  Han har varit väldigt grinig idag.  Beror nog på att han både ätit och sovit dåligt för det har varit så mycket runt omkring han. Men nu ska han snart få sin skönhetssömn hoppas jag.

I morgon ska vi till Williams farfar m. familj. Egentligen är inte jag av den sorten som tkr att det är kul att fara runt på jul etc. Men det var ett bra tag sen vi var där så denna gång ska bli skoj :) Daniels farmor är även där, hon bor i sthlm. SÅ det gör ju hela saker ännu bättre! Kanske är Mathias där? we will se..

Och på fredag bär det av till min pappa.. Vet ej vilka som kommer vara där heller, men det var samma sak. Ett tag sen vi var där så det ska bli roligt:)

Nästa jul ska vi vara hemma o fixa allt här. Sen får dom som känner för det komma hit och fira med oss :) Släkt, familj o nära vänner syftar jag på, detta var inte en officiell inbjudan :p hehe. Nej men jag känner det att jag orkar inte fara runt ett år till. För konstigt nog är det alltid vi som ska åka överallt? Är det för att man fortfarande är yngst eller vad handlar det om? Jag har ju en precis lika fin och behändig lägenhet som alla andra ;S Därför känner jag att alla ska få komma till oss nästa jul!! =)

Jag hade absolut inte förväntat mig någon julklapp alls, jag är ju trots allt vuxen. Och med tankte på att lönen har krånglat (jag hade rätt!!!!! det var fel men han  vägrade inse det tills Nadia visade pappret. Men det är inte chefens fel utan det nya "bra:a och moderna" systemets fel) så har jag jag varken haft råd eller hunnit köpa julklappar till någon annan än William. Men jag tänkte göra det nu i mellandagarna faktiskt. Ville ju vara säker på att det skulle komma mer pengar och det gör det :) Iallafall, jag fick två jätte fina krukor av Angelica. Och 1000:- av mamma. Synd att hon satte in dom på kontot o jag har tappat korten o internetdosan har William spärrat igen!!

Skriver sen ska lägga mig med W!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0