Uppdaterar i pausen

Publicerat: 2009-10-03 Kl: 23:07:22 | I kategori: Allmänt


Nu är det paus i filmen så jag tänkte uppdatera lite snabbt :) Idag har jag varit ledig, skönt! Vi tog det lugnt i morse sen gjorde jag och William ordning oss och åkte ner på stan. Köpte en ny mascara o William skulle köpa en hammare men det fanns bara sånna i järn o jag vill ha lägenheten hel så det fick vara. Iställer köpte han en trumpet :) Vi gick in på jobbet och fikade lite sen bar det av hemåt. Vart lite middag sen gick vi ner till Jocke :) Lånade ingredienser till chokladbollarna sen satt vi bara o snacka, han är en bra prat-person =) William fick även en hammare av han som han vart jätte glad över som han bankade på allt med när han kom hem!

Imorron är jag oxå ledig. Tänkte om vi skulle gå och bada men jag är så blek så jag är genomskillnig asså och vill inte sola för det finns ju risk för pigment fläckar så jag har ett dilemma :p Nu kan man känna och se "bebis knälen" när jag ligger på rygg, så mycket minnen med WIlliams graviditet kommer upp men samtidigt börjar jag bli lugnare ju längre tiden går. Det var underbart att höra hjärtat igår!! :) Och jag fick ringa o komma o lyssna när jag ville sa hon(inte varje dag men ni förstår). Hon är verkligen jätte gullig barnmorskan. Och snart är det dags o ta vaccinet oxå.. Måste ringa på måndag o höra hur det blir för William. Vart han ska ta den osv. Plus att jag ska ringa sjukgymnasterna som skulle kalla in William i slutet av augusti?? Om jag inte ser fel är det oktober nu.. jaja. Det ska bli intressant o se om dom tycker att han har utvecklats i gången bättre än sist men det tror jag inte. Han springer fortare och så men han rullar inte på fötterna än, vilket dom trodde att han skulle göra i slutet av sommaren. Och ramlar fortfarande mycket, speciellt när han är trött. Men bättre att det sitter i kroppen än i huvudet :)


Folk säger ofta "han verkar ju vara oberörd av att han har lite dålig balans och ramlar mycket" ja han vet ju inget annat? Och han har ju lärt sig att leva med det :) Men folk man inte berättar för att han går lite konstigt lägger inte ens märke till det så det syns ju absolut inte mycket. Han blir dock trött i benen ganska fort därför tycker jag att det är nödvändigt att vi har en syskonvagn även fast han börjar bli gammal för han lär nog behöva den ett par år framöver när man går på promenader eller på stan :)

Nu ska vi se klart filmen, godnatt:)







'

Uträkning utgår från dagens datum: Lör 3 okt 2009.
Din graviditet startade Mån 22 jun 2009.
Din menscykel är ca 28 dagar
Du blev gravid ungefär Mån 6 jul 2009 (ägglossningen).
 
Du är på dag 104 av 280. (37,1%).
Du är i vecka 15.
Du har gått 14 fulla veckor och 5 fulla dagar (v14+5).
Du är i 3:e kalendermånaden.
Du är i 4:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). [Läs mer här]
Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Sön 28 mar 2010
Du har 176 dagar kvar till beräknad förlossning.

Haha här är man glad för den lilla magen man han, den blir ju alltid större på kvällarna men ändå =) Emma var här iförrgår och hennes mage är gigantisk sen sist jag såg henne :p herregud den lilla kvinnan, hehe men det passar hon :D

Kommentarer
Postat av: emma

finmagen :-)

2009-10-03 @ 23:35:48
Postat av: amanda

ja längtar tills lillknodden kmr ut :D

2009-10-04 @ 12:15:05
URL: http://amandabergklint.bloggagratis.se
Postat av: elin

Haha tycker din kändes stor! Min "lilla" mage tycker jag inte syns nåt alls nästan :p Fast jag har ju fått bevis på att det lever en där inne iallafall :)

2009-10-08 @ 18:44:59
URL: http://epmn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0