dopet

Publicerat: 2010-08-19 Kl: 22:53:39 | I kategori: Allmänt


Musen till datorn har slutat fungera, riiiktig störigt att sitta o "musa" på plattan!


Just NU snarkar syskonen i kapp i sovrummet :) Som två björnar!


..Det börjar närma sig nu och det är MYCKET att göra! Idag har jag hämta nyckeln till kyrkans hus så vi kan förbereda imorronkväll efter Daniels jobb :) O sen ska vi baka på lördag imorron, plus göra oss fin oh herregud hur ska detta gå? hehe. Vi kan inte baka på fredagen för det är märängtårtor o då blir dom mjuka om dom ska stå över natta.. Men det löser sig alltid! Thelise är såååå fin i sin dopklänning, den är aningen stor men det gör inget :)

Så jag måste lägga mig tidigt imorron, men även idag.. eftersom vi ska handla allt som behövs imorron :) Men jag är alltid ute i sista minut, verkligen.
 Det är tur att ingen är "snobb" i våran släkt så man behöver inte ha kostym o klänning. Jag vill att det ska vara naturligt, att alla kommer som dom är! Visst, bajsbyxor är väl inte OK men ni förstår ;) Så jag ska nog ha jeans och en skjorta, eller legging o en längre skjorta. Och gråta kommer jag göra, floder som på Williams dop. Jag hulkade så det ekade i HELA kyrkan (mindre vackert), DET ska jag försöka undvika på lördag :) Men hela kyrkan grät när Lina sjöng så de kommer nog bli så igen, haha. Måste bara förklara för William innan att om han ser någon gråta så är det för att det är fint och man är glad. Men jag tror att han kommer vara sååå nervös av att stå där framme o det kommer vara sååå spännande att han ska hälla i vattnet o torka Thelise huvud så ser han mig eller pappa gråta då kommer han med all sannorlighet börja gråta han med :)
Men vad gör de? Han blir glad direkt efter :D MEN det jag skulle komma fram till var, ska jag köpa mig en vattenfast mascara mån tro???

Vi blir ca 30 st och det är alldeles lagom! Sista var sååå många o det blir väldigt intensivt. Nu är det personligt o lugnt(hoppas jag). Men vi lär ändå vara helt slut på eftermiddagen.

BABBEL, slänger in lite bilder istället :)





(Min fis är alltid såå glad :D Hon har växt ifrån bitter-personligheten, hehe)




Jag börjar tröttna på dumma komentarer så hädanefter kommer jag göra en polisanmälan om dom handlar om mina barn. EN sak är det om ni skriver någonting om MIG men låt förfan mina barn vara ifred. Ni är vuxna människor, skärp till er! Eller ska jag sluta skriva om barnen i bloggen?? Eller kanske lägga ner bloggen helt med tanke på att jag får ganska lite respons så ibland känns det som om jag skriver i tomma intet, även fast jag till 70% bloggar för min egen del. Och släkten som bor långt borta givetvis!

Svar; Givetvis KAN William gå men vi skulle gå ner till stan (ca3 km) o det har han klarat flera gånger. MEN jag hade inte riktigt tid med det idag så vi tog vagnen. Varför ens slänga ur sig något sånt? Alla barn blir trötta av lånpromenader.. O jag håller med -C-, varför gör dom inte vagnar så lite äldre barn kan sitta i? Eftersom min son är i behov av vagn och kommer att vara det ett tag framöver när det kommer till långa sträckor? Hmm..

Kommentarer
Postat av: amanda

Folk verkar vara avundsjuk på ditt liv och hittar småsaker att "störa sig på" vilket endast visar hur omogen dom själva är. Jag kan ju iaf säga så här, evelina vet vad som är bäst för hennes barn, SÅKLART.

2010-08-19 @ 23:35:24
URL: http://amandabergklint.bloggagratis.se
Postat av: Lisa

Vad är det du skulle kunna anmäla? för att folk har åsikter och frågor angående barnen och ställer dom på ett mindre trevligt vis? Låter som väldigt onödigt med jobb om du ska komma med anmälningar för någon varit lite otrevlig :S



En fråga, din son, har jag fel om jag läst att han varit på hab-bad eller något liknande? Jag vill inte låta otrevlig eller kränkande, men har han någon diagnos eller vad man säger? Jag hoppas du förstår. Har försökt skummat igenom och letat där de står info om honom men inte hittat :)

2010-08-20 @ 06:04:18
Postat av: evelina

En fråga "lisa", är det DU eller jag som ska göra jobbet??? Rättare sagt polisen. VET du vilka Kommentarer jag syftar på, tror du inte att jag tagit bort dom värsta? Har du hör talas om förtal? Är det inte kränkande o skriva fruktansvärt elaka saker till en treåring? Du tycker att de Är okej att uttala sig på "ett mindre trevligt sätt"??? ja han har en diagnos, han har en cp skada. En väldigt mild sådan som inte syns med blotta ögat. Har inte tänkt på att göra en egen kategori om just de för de Är inget speciellt att lägga i den kategorin :)

2010-08-20 @ 07:51:48
URL: http://evelinapersson.blogg.se/
Postat av: Petra

Men huga hur kan dom skriva så om william :( det är ett litet barn dom sitter och yttrar sig om, stå på dig evelina ingen ska någonsin få prata illa om ens barn, det är ju det viktigaste man har! Tyra åker också vagn, vem fan bryr sig om det då? hon orkar inte gå långa sträckor ibland och det blir massa gnäll, det är väl jätte bra att man tar vagnen då. Att folk orkar bry sig så mycket, dom är avundsjuka för att du har så fina barn!! annars skulle dom inte bry sig. Hoppas dopet blir bra i alla fall kram från mig och Tyra.

2010-08-20 @ 08:29:55
URL: http://petratyra.blogg.se/
Postat av: Carina

Men har folk inget vettigare för sig än att yttra sig om ditt liv o dina barn .. Då måste man ha väldigt lite att göra ..

Slänger man ur sig en sån kommentar om ett litet barn utan att tänka på att det kan vara kränkande eller opassande, så antingen har den personen inga egna barn eller så har hon ingen aning alls om hur barn kan vara ..

Mina barn åkte vagn länge dom också, fast dom kunde gå, men dom orkar inte gå hur långt som helst så sina små ben ..

Jonathan skulle behöva åka vagn ibland fast han snart fyller 5 år, han orkar inte gå längre sträckor ..

Kan bara säga till personen som slängde ur sig denna idiotiska kommentar : Evelina vet vad som är bäst för hennes barn, och jag tycker hon gör ett fantastiskt jobb med dom .. Stå på Dig!!! Kram!

2010-08-20 @ 10:44:06
URL: http://mammatillfem.bloggagratis.se
Postat av: Lisa

Jag antar att de var pga kommentaren och frågan om William inte kan gå som du skrev i inlägget att hädanefter polisanmäler du kommentarer om dina barn. Och just det var de som fick mig att undra om du på fullaste allvar trodde dom lägger ner tid på din anmälan. Nej jag vet inte vad du får för kommentarer och det är självklart inge rätt alls för folk att skriva dom heller om det innehåller anmälningsbara saker, men jag fattade det som att de var efter vagnpromenaden du kom fram till att anmäla, och otrevlighet är inge olagligt. Men det ser ut så idag när internet finns. Du eller jag gör varken jobbet, men polisen lyfter förmodligen heller inte många fingrar för det, för så mycket skit/olagligt det skrivs över internet. Skulle dom bry sig om varje enskild fall skulle dom inte få jobba med något annat. Dom skulle förhoppningsvis bara säga till dig att sluta skriva och lämna ut dina barn! Det är förjävligt, men det är så det är. Jag tycker absolut inte du ska sluta skriva om dom, då jag gillar att komma in här ibland och skummläsa igenom vad ni gjort :)



Tack för svaret om William! :) Jag skulle tycka det vore kul att läsa om hur det yttrar sig på honom. Man är van att andra oftast skriver helt öppet om sina barns sjukdomar och visar stoltheten och att det inte är något att skämmas för man får barnet med något lite extra. Men det är din blogg, du väljer själv vad du skriver, men det är ett råd, jag som läsare skulle jätte gärna se de :)



Det där med vagnen! Bry dig inte om andra. Det är du som är mamma, du känner ditt barn bäst, klart han ska åka vagn om han behöver det, och dom borde göra någon större syskonvagn, men det har väl med standard mått att göra :S

2010-08-20 @ 10:57:11
Postat av: evelina

Jag orkar inte ens ta en diskussion om det här, men klart jag INTE skäms över Williams sjukdom. Jag skriver om det när vi har varit på habben o simma eller när det är dags for botoxspruta, men annars är han som vilken annan så då finns de inte så mycket att nämna. Just därför har jag inte valt o göra en egen kategori om just han.. jag är sämst på att dela in det i kategorier även fast jag ibland önskar att jag gjorde de från början. Men nu går de inte i efter han. Och givetvis kommer jag anmäla kommentarer som "Han är ett missfoster, jävla cpskada, vad är det för fel på han?" Etcetc, och jo polisen tar de på allvar. Men nu har jag

2010-08-20 @ 13:24:27
Postat av: Evelina

Stå på dig!!:)

2010-08-20 @ 16:35:57
Postat av: Lisa

Får känslan av att du skämms för det, men det är bra om du inte gör! Lät inte som en utvecklingsstörning om han bara behövde göra dessa 2 saker utan orsak då han annars är som vilket frisk barn som helst, men vad skönt för er! :)

Och angående kommentarena, det är riktigt störda människor som ens kan skriva något liknande om barn! Förstår om du blir less och hoppas polisen gör något, men tyvär tror jag dessvärre inte det händer så mycket mer hos dem. Ge inte dom som skriver uppmärksamhet då triggas de bara mer!

2010-08-20 @ 20:17:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0