Hej hopp i sommarvärmen!

Publicerat: 2010-07-04 Kl: 22:46:01 | I kategori: Allmänt


(HUR STÖRIGT ÄR DET INTE NÄR MAN HAR SKRIVIT JÄTTE MYCKET O SÅ RÅKAR MAN KLICKA PÅ EN KNAPP OC AAAAAALLT ÄR BORTA??åååååh) ... jag börjar om!

Jag älskar sommaren, jag älskar att sola, jag älskar värmen. Men just NU skulle jag vilja att det var toook kallt så lillan fick lite frisk luft. Näsan full med snor i en äcklig varm luft kan ju inte vara allt för härligt. Men hon kämpar på och jag fläktar som en galning runt hon när hon sover! haha. Idag har hon varit liiite piggare, för visso sover hon hela tiden men stunderna hon är vaken är hon en happy baby. Men det är dock BARA jag som gäller, ser hon nån annan blir hon ledsen. Men så är det nog med sjuka små liv :( Jag bär så länge armarna orkar.

Det blir farligt när man väl börjar skriva för man halkar in på så mycket olika och man vill skriva ALLT.. helst på en gång :)

William, hur det är med de monstret?? Jo tack, han mår fin fint! Även fast vi är ute och aktiverar oss så är det fortfarande trotts men jag tänker att det går över för att orka detta. Och jag MÅSTE bli bättre på att ge han mer uppmärksamhet!! Men man blir trött, även fast man har jordens snällaste unge så blir man trött. MEN jag SKA skärpa mig, redan imorron :)  ..Och BRUN är han! Herregud, två dagar på kuben o ungen är kolsvart, en annan kämpar o kämpar för att inte se ut som ett lik :) hahah.

Och Thelise? Hon äter o sover o garvas, utvecklas och är nästintill underbar för det mesta!:) Jag är så glad över att jag har fått så lättsamma barn, även fast Williams första bebisår var väldigt jobbigt pga av hans astma och dåliga lungor. Men inga kolik barn eller kräk barn. För några veckor sen somnade T ganska sent för natten, runt 00.00 ungefär. Nu somnar hon mellan 21.00-22.00 för natten. Vaknar vid 4-5 och äter ena tutten, somnar om till 8 och äter andra. Sover fram till ca 11 om inte William har varit in och hoppat i sängen så hon vaknar.

Sundsvalls sjukvård? ta er i baken! Igår åkte jag upp med lillan till primärvårdsjouren för att jag visste inte hur jag skulle lösa snoret och hennes trötthet. Men vad säger han, miffot?? "Du har gjort allt som jag kommer på att man kan göra så jag vet inte hur jag ska hjälpa dig.." hahah vaaa? Jag fick tillomed BE han ta saturationen? Det där är så himla skumt, med William(okej han var ett sjukt barn) så fick vi ALLTID hjälp. Jag älskade sundsvalls sjukhus o vården. Men nu när man är "som alla andra" ska man inte få hjälp då? Han kunde väl åtminstonde suga med deras mästersug så snoret kunde försvinna? :S Nej icke då, han visste inte vad han skulle göra.. suck!

Varmt har det varit, jag har svettats som en karl! Herregud, men det hör sommaren till! :) Imorron blire kuben igen!! Mysigt! Du och jag Pacy ;) hahah.


Idag har vi varit i sidsjön och fiskat, myst, blivit uppäten av knott! :) Danne(haylees pappa) köpte ett fiskespö till William, han vart öööverlycklig! Dom var så söta där på bryggan när dom fixade o trixade! Det måste vi göra om.


Nu räcker det, vem orkar läsa massa babbel??

God natt!

Kommentarer
Postat av: Emma

DU SKRIVER INTE ENS OM ATT HAYLEE HAR BLIVIT DÖPT OCH ATT DU VAR GUDMOR ELLER NÅNTING! fan vad dåligt............................... :'(

2010-07-05 @ 00:13:22
URL: http://emmamaria.webblogg.se/
Postat av: Elin

Hejsan!:)

Jag tror den är köpt på babyproffsen men finns nog lite överallt:) Skulle tippa på att den kostar ca 100-150 kr! Den är verklgen jätte mysig och den kommer nog hänga med länge:)



Huga, stackars Thelise som är snorig då det är denna värme.. Är jhu svårt nog för en vanlig människa att få luft då det är så tjock luft ute!



Kram!

2010-07-05 @ 09:14:12
URL: http://rockmetinydancer.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0