Falsk krupp + förkylning

Publicerat: 2010-03-16 Kl: 11:04:00 | I kategori: Allmänt


Igår kom ju älsklingen hem och gissa om han var glad :D Goungen! Han har varit lite små förkyld några dagar, inget märkvärdigt men imorse halv sju ropade han "mamma jag kan inte andas". När jag går in till han möts jag av en unge som knappt får luft. Det väste som en traktor och jag är van att han låter illa när han har svårt att andas med tanke på att vi alltid fick åka in o bli inlagd när han var liten. Men nu imorse, var det värsta jag nånsin har hört. Jag trodde ett tag att han drog sina sista andetag, så illa lät det. Stackars liten kille =(

Jag ringde akuten o mamma kom snabbt o skjutsade upp oss. Väl där får han det vanliga, inhalera adrenalin, kostison tabletter och sen halsprov. Halsprovet visade ingenting som tur var. Det är en förkylning med falskkrupp. Lungorna lät bra efter behandlingen så han sa att vi fick åka hem =) Nu är det vila o ta det lugnt på schemat men det vägrar ju William så det blir en tjatdag idag :p

Annars rullar allting på här hemma. Många säger att det är förvärkar jag har med tanke på mensvärken men det tror jag inte, skumt att det bara kommer på natten? Har några sammadragningar på dagarna men inget märkvärdigt så nej på gång är det inte! Inte än iaf..

William skulle ju sövas o göra magnetröntgen o det imorron men det blir inställt. Skjuter upp det en vecka, skönt det för jag har börjat oroa mig nu, usch! Man kan ju inte söva någon som har svårt att andas, det vore ju väldigt dumt!

Nu är det lunch sen vila =)

Kommentarer
Postat av: jennifer

(läste inlägget ovan) STACKARS WILLIAM! stackars dig också, du måste ha fått världens panik alltså. ush! ja, vilken dag som helst går bra för mig. :) det är bara att säga till när du har tid osv. för mig är det inga problem alls att komma iväg. :) kram.

2010-03-16 @ 13:09:20
URL: http://jenniferlodin.blogg.se/
Postat av: Tant Ulrika

Vår äldsta prins hade oxå falsk krupp då han var liten..men det växte bort med åren. Har nog inte haft ngt "anfall" sedan han var 5 om jag inte minns fel o ny är han snart 9 :) Men det är hemskt då det händer..man blir ju så fruktansvärt rädd!! "Tur i oturen" att det gick bra denna gången oxå för er!



Kram

2010-03-16 @ 14:02:48
URL: http://uj76.blogspot.com
Postat av: Tant Ulrika

Vet föresten inte om jag tipsat dig om min nya tävling:



http://uj76.blogspot.com/2010/03/tant-lottar-ut-hemligt-paket-varde.html



..där man kan vinna ett hemligt paket, värde 500kr från en underbar barnbutik. Om jag gjort det redan (yrat till det somvanligt) så hoppas jag att du kan bortse från denna kommentar ;)

2010-03-16 @ 14:05:46
URL: http://uj76.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0