Vecka 37

Publicerat: 2010-03-11 Kl: 13:27:32 | I kategori: Allmänt




Kommentarer
Postat av: lina

I ett radhus i ljustadalen :) Bostadsområdet närmast ica maxi :)

2010-03-11 @ 17:55:00
URL: http://linajohannalof.blogg.se/
Postat av: -c-

O är bara rädd för toaletten då han måste sitta på den. Det går dock bra att stå vid den. Han visade själv intresse för att kissa på toaletten. Han var 3 då han började "låtsas kissa" på toaletten. Lixom härma pappa. Sedan en dag helt plötsligt hörde jag att det spolade och jag rusade dit. På ringen fanns spår av kiss.



Han kissade på toan redan då vi bodde i lägenheten men inte förns några månader därpå hade han lärt sig att komma ihåg att springa på toan och kunde därmed bli blöjfri, dagtid.



Han fick ha blöjan kvar på nätterna. Han steg upp allt fler gånger om nätterna för att gå på toan och kissa. Helt plötsligt hade han varit torr i blöjan 3-4 nätter irad så då beslutade jag att helt ta bort den. Och det fortsatte bra. Tills bakslaget kom (några månader senare). Då började vi om och tog inte bort blöjan igen förns efter 3-4 torra nätter.



Ni kan ju prova att göra likadant =) Tala om för W att om han vaknar på natten och behöver kissa så kan han gå på toaletten.. Använd byxblöja så kan han själv dra ner den. Till slut kommer han att lära sig det och då behövs ingen blöja. Det kan vara dumt att ta bort blöjan då det ändå (säkerligen) kommer att bli blött. Det blöta försvinner ju inte förns han lärt sig att känna signalen även i sömnen =)



Jag tycker inte alls att han är gammal för att ha blöja nu. Så låt han själv få den tid han behöver. Hur är det på dagiset? Fler i hans ålder har väl blöja där? På O's dagis tycker jag att det har varit väldigt blandat. Barn som blev torr tidigt men även dem som varit i O's ålder.



Även om du upplver det som att ni haft fullt upp med andra saker i vardagen så ska du ju inte ta på dig "skulden" att han fortfarande bär blöja. Visst ger övning fördighet men det har inte bara med föräldrarnas hjälp med träning att göra. Föräldrarna uppmuntrar men det är ju barnet som "bestämmer" då dem är redo =)



Ursäkta uppsatsen ;)

2010-03-11 @ 22:39:24
URL: http://-c-.bloggagratis.se
Postat av: jennifer

jag har nog a-l-d-r-i-g sett en sån otroligt fin bebis mage. jag blir sjuk när jag ser den. JAG LÄNGTAR EFTER MIN MAGE! speciellt när jag ser din kula. finaste magen!

2010-03-12 @ 12:20:54
URL: http://jenniferlodin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0