aggression svårigheter?

Publicerat: 2010-05-27 Kl: 12:00:39 | I kategori: Allmänt


När William är sjuk och inte kan vara på dagis/ute o leka/spela fotboll inne etc. Då blir han ett monster rent ut sagt, han skriker/tjatar, kastar saker när han inte får som han vill. Han tjatar om att han vill ha godis, cola, chips fast han inte ens tycker om det. Så fort man säger åt han o tar in han på sitt rum för att han ska lugna ner sig så flyger alla leksaker. Under dessa perioder nyps han också, han har slutat att bitas som tur är. Jag som INTE har något tålamod alls blir GALEN på han. Fast på samma gång tänker jag att det inte är hans fel att han blir understimulerad. Pussel o pärlplattor är bara roligt en stund för han vill springa. Han kan springa framotillbaka, vägg till vägg i vardagsrummet i flera timmar hemma. Och anledningen till att han inte kan aktivera sig fysiskt när han är förkyld beror på astman, han hostar tills han spyr om han anstränger sig.

Vi var ju hos läkaren i måndags och hon är helt underbar. Hon frågade varför vi inte kontaktat henne tidigare för hon menade på att situationen är inte hållbar. Så fick han kortisontabletter både där och två doser som vi fick med oss hem, dom har faktiskt hjälpt :) Men hostan är kvar men inte alls lika mycket som det brukar vara. Han har även fått en ny astma medicin i pulverform som han ska dricka en dos varje dag tills nästa vinter, HOPPAS verkligen att den hjälper. För det är så tråkigt att han ska missa dom tre stackarns dagarna han är på dagis, och badet på habben :/ Nackdelen är väl att det kostar 400:- för varje uttag o det är 28 doser var omgång. Men det är sånt man får ta. William medicin har alltid kostar skjortan så vi är van. Nu i skrivande stund har jag glömt att jag måste ordna papprena till försäkringskassan om vårdbidraget.

Nu ligger båda änglarna och sover, jag håller på att göra mig klar. Vi ska hämta ut medicin till William oså skulle han fika tårta på charm och köpa en blåsgrej på lekplaneten. Jag har inte en aning om vad han menar men han säger att han har sett den på leksaksaffären så vi får väl söka sen då :)

Ha en bra dag :)


Kommentarer
Postat av: Pernilla (granne)

vad du är duktig!!!

2010-05-27 @ 23:47:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0