Liten prinsessa

Publicerat: 2010-05-28 Kl: 00:14:43 | I kategori: Allmänt


..vill inte somna, det är roligare att kolla på när pappa spelar tvspel och suga på fingrarna :) Hon är förövrigt en snäll bebis, för det mesta dvs. Hon äter och sover bra, ibland kan jag tycka att hon sover för mycket. Men det beror nog på att hon har varit förkyld en längre tid. Hon trivs dock inte vaken i vagnen eller bilbarnstolen så nu när man tex går på stan, så måste man bära henne på armen. Samtidigt ska man dra vagnen där William sitter som väger bly ja ni förstår, ibland blir det jobbigt. Folk kan sucka för att jag tar mig fram så sakta, jag gör mig ingen brådska iof för stan är ju till för oss mammor eller hur? ;) Men ni måste förstå att det är TUNGT! Herregud, ser jag ut att vara gjord av muskler? Och hemma vill hon bara stå upp hela tiden, huvudet håller hon upp stadigt själv sen två veckor tillbaka :)

 Ja när vi väl pratar om det så är vågen ett bekymmer.. jag gick upp rätt mycket med Tellan i magen, ca 14 kilo tror jag. Trivdes RIKTIGT bra i min nya body, men nu händer det jag inte trodde skulle hända denna gång. Alla kilon+lite till försvinner, fanfanfan. Jag som hade HOPPATS på att det skulle stanna kvar :( Men det finns inte så mycket att göra åt saken för jag äter! Jag äter frukost, lunch, middag o kvällsfika. Jag kan inte ändra på nånting förutom att jag kan börja träna o bygga muskler(inom en snar framtid). Fortsätter vågen att gå ner o jag inte kan vända på det måste jag sluta amma, och det är de sista jag vill eftersom att det går så bra. Jag har lärt mig genom att läsa tidningar och av att prata med vänner att man ska INTE ta amningen förgivet! Men jag kommer se sjuk ut om jag går ner mer.. Så ni som klagar över era extra klio, tänk om oss som önskar att vi kunde få dom!

Nog babbel! Idag har vi varit på stan, som dom senaste 965678 dagarna men det är kul att shoppa :D Och det tycker William med men det räcker nu för hans del. Det kommer bara drabba han illa senare i livet om han ska få massa saker för till slut så bryr man sig inte. Nu säger jag inte att William inte är tacksam för det spelar ingenroll om han får värsta bilen för flera tusen eller ett par strumpor så låter det likadant. Hela han lyser upp o så får man en bamsekram följt av "ååh tack mamma/pappa, den är jätte vacker/fin" så han tackar för sig. MEN blir det för ofta(som det har blivit nu senaste tiden och tidigare säger mamma men det är inget vi har tänkt på) så kommer han sluta lägga "bry" sig om sakerna. Ja ni förstår.. jag vet inte om jag håller på att skriva en bok just nu?? Haha nerå men det är skönt att skriva av sig :)

Sen när vi kom hem från staden så började jag med maten. Emma, Halesbaby och Renzo kom ganska precis efter att vi hade kommit hem. Renzo lekte med William tills Daniellornas match började(han ville inte stå ute i regnet under uppvärmingen). Emma diskade efter jag hade tjatat en stund på hon ;) Tack darlink! Men det kommer jag få höra flera månader framöver "Men jag diskade ju åt dig!!" Jag känner Emma ;) hahah. HUR SOM HELST, det var lövbiff, pommes, fetaostsallad och vitlökssmör :) Jätte gott! "Bra fett o laga" säger William när maten är god, följt av en High five :D


Men nu har sessan deckat i pappas famn så jag slänger in lite bilder på mina skatter innan jag själv hoppar i säng :)



Kommentarer
Postat av: amanda

Jag blir så glad när ja ser bilderna på william och thelise! Imorgon ska jag pussa och krama på dom!!!!

2010-05-28 @ 00:57:38
URL: http://amandabergklint.bloggplatsen.se
Postat av: madde

hehe 14 kg är ju ingenting :P är ju det man ska gå upp :P jag gick upp 23kg på LILLA mig!:P haha jag måste ha rullat fram :P

2010-05-28 @ 06:40:28
URL: http://madeleinesophie.bogg.se
Postat av: Sigrid

"Bra fett o laga" haha han är så jävla klok! Gullunge!!!!

2010-05-28 @ 09:08:22
URL: http://sigrid.bloggplatsen.se/
Postat av: lina

Ja jag kan med stort nöje ge bort några kilon till dej! Det där med vagnen btw.. ni har inte möjlighet att ha henne lite mer i sittläge när hon är vaken så hon kan vara med lite mer och se sej omkring? Bastian tyckte också att det var tråkigt att ligga vaken i vagnen, så vi fällde upp vagnen lite mer i sittläge och det blev bättre! Nu hade vi aldrig någon liggdel till vagnen, utan bara sittdel, men har ni sittdel så kan hon ligga i den nu ändå om du myser till det med mkt filtar/täcken osv :) Kanske värt att testa? :) Ska se till att bli frisk nu, men till veckan kan vi ju hooka om du vill? :)

2010-05-28 @ 10:19:48
URL: http://linajohannalof.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0