Mjölkstockning?

Publicerat: 2010-05-14 Kl: 18:59:58 | I kategori: Allmänt


Ena bröstet känns som det gjorde dagarna innan det rinner till, så jag behöver tips från er hur jag ska lösa detta. Jag har ingen feber/känner mig inte sjuk. Men lillan har svårt att suga eftersom det är stenhård och pumpar jag så produceras det bara MER mjölk. Det är svårt det här.. Jag pumpar lite innan så det mjukar upp(men det blir inte mjukt förren jag pumpar ut 80ml ungefär så hur mycket är det kvar då? Det vet man ju aldrig) då får hon tag men då tänker kroppen automatiskt att inte mjölken räcker o producerar mer, ja ni förstår..
Eller så är det inte mjölkstockning utan det har bara blivit mer mjölk för jag har varit slarvig och råkat börja med samma bröst varje gång, dvs de som krånglar nu..

HMMM.. WHAT TO DO?

Kommentarer
Postat av: madde

sådär hade jag med..de ända som funkade för mig var att pumpa tills de onda försvann, eller lät ella amma på de bröstet mkt..låg med varma handukar på nätterna för de kändes som dom skulle sprängas...ot som faaaaaaaaan :/ sen fick jag även massa knölar då som gjorde jätteont, dom försökte jag massera ut.

jag gjorde ochså som dig..ammade ella mer på ena bröstet...:)jag hade heller inge feber.

här kan du läsa lite,

http://www.growingpeople.se/templates/Page.aspx?id=2436&del=2

hoppas de ordar sig :)

2010-05-14 @ 21:26:23
URL: http://madeleinesophie.blogg.se/
Postat av: Anna

Värm en ris/vetekudde i micron och massera, värm, massera, värm! :) När du ammar kan du massera på stället/ställena som gör mest ont. Försök amma lika mkt på det bröst som gör ont även fast det inte är så kul men mjölken får inte fastna :)

2010-05-15 @ 10:58:36
URL: http://annasara.net
Postat av: Anna

Värm en ris/vetekudde i micron och massera, värm, massera, värm! :) När du ammar kan du massera på stället/ställena som gör mest ont. Försök amma lika mkt på det bröst som gör ont även fast det inte är så kul men mjölken får inte fastna :)

2010-05-15 @ 10:58:37
URL: http://annasara.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0