Thelise 7 månader

Publicerat: 2010-11-01 Kl: 21:22:59 | I kategori: Allmänt


(Skrev ett långt inlägg om Thelise igår men det verkar ha försvunnit helt..)





Det var ett tag sen jag uppdaterade kring vad Thelise kan och gör just nu. Dom flesta sakerna som jag skriver upp har hon hållit på med ett tag :) Detta är för min skull, alltid lika roligt att gå tillbaka och läsa. Och givetvis för er nyfikna också!=)



♥ Hon ålar nu både framåt/bakåt/sidorna.

♥ Hon står i krypställning mer o mer. Men har inte börjat "jucka". Hon står även mycket på fötterna och händerna om ni förstår?  

♥ När hon är ledsen stänger hon munnen och säger "maaaammmaaammammaaa" 

♥ Hon äter fortfarande en gång per natt o sen några dagar tillbaka vaknar hon också bara en.

♥ Hon sitter helt själv(gjort ca två veckor) utan stöd. Man kan sätta hon vart som helst alltså, utan att passa.

♥ Hon äter oftast bara välling morgon och kväll men vissa dagar ratar hon maten helt.

♥ När jag sitter ner kommer hon alltid och klättrar upp till stående.

♥ Hon har hamnat i tidig "seperationsångest" fasen, jag kan knappt lämna rummet.

♥ Hon ler så fort folk pratar med henne och skrattar åt Williams tokiga påhitt.

♥ Hon vinkar mest hela tiden nu, förut var man tvungen att hålla upp armen om ni förstår. Nu kan hon själv!

♥ När man leker "tittut" med henne sätter hon antingen händerna eller armarna i ansiktet och leker tillbaka. (Det började hon med när vi var och fikade hon Åke för några dagar sen när min kusin Kicki lekte med henne)

ALLT och då menar jag ALLT ska in i munnen. Sån var inte William alls.

♥ Hon flyttar leksaker mellan händerna och snurrar på dom, riktigt inspekterar dom.

♥ Hon älskar att ge mig saker oså säger jag "tack", då skrattar hon ihjäl sig.

♥ Hon försöker sätta sig upp själv från liggande men har än så länge bara lyckats en gång i soffan.


Hon är en pigg, glad,underbar, framåt liten tjej. Hon sitter ALDRIG still mer än någon minut, hon ska iväg direkt. Men det är bara ett tecken på att hon är frisk, hon är precis som hon ska vara! Barn ska vilja upptäcka och undersöka saker annars utvecklas dom inte. Det är vad folk har sagt till mig iaf :)












Det är svårt att komma på saker på rak arm som ni kanske vet. Men kommer jag på nånting mer så uppdaterar jag, för det är ju främst för min skull :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0