uppdatering om oss (babblel)

Publicerat: 2010-11-17 Kl: 13:14:11 | I kategori: Allmänt







Det läggs inte ner lika mycket energi på bloggen nu för tiden, just för att responsen aldrig varit så dålig som den är nu.



Jag, hur mår jag? Just nu mår jag bra, rätt igenom bra. Fast iof är jag dunderförkyld och undrar om jag nånsin kommer bli frisk eftersom jag inte har någon chans att vila riktigt.
Saker o ting har varit lite jobbigt på sista tiden men nu känns allt bra. Jag älskar mitt liv och alla som är i det :) Sen är det väl en till, eller några hemliga saker som spelar in men som jag inte vill berätta ;) Varken här eller för någon jag inte litar på!

Jag har skrivit mycket om att ta avstånd från dom som tar energi från en o bara är negativ mm. Dom som drar ner ditt mående för att dom själva är negativ vad det än gäller, bara gnäll! Det har jag gjort o det känns som en stor sten har lyfts från mina axlar :) Ut med dåligt folk, in med nytt bra folk. Vill även tacka för alla mina nya fina vänner!

Det här med vikten går inte framåt vad jag ÄN gör alltså.. Men måste komma ner till Catrine o ta pulvret så jag får pröva det. Samt boka tid på VC. Iom att jag är rätt trött, slö, kort stubin, går ner i vikt, varit deppig så kan det bero på att jag har en rätt vanlig sjukdom som finns hos många kvinnor, speciellt om man varit gravid. Man kan ha det åt båda hållen, vissa blir smal o andra överviktiga just på grund av det jag nu inte kommer ihåg vad det heter.

Och det var ju party i lördags, hahah. Jag o Marcus bestämde oss för att gå "all in" ;) Om jag säger så här.. vi gjorde det, för fleeera personer. Men satan så roligt jag hade! Jag har aldrig haft så där roligt tror jag (förutom en speciell gång med Vilma som jag seeent kommer glömma). Men jag tror att sällskapet gjorde mycket! Det var jag, marcus, Michaela, Jessica, Jora, Keyvan, Jocke + massa fler men dom nämnda var dom speciella ;) Ne men som sagt, allt som hände o hela den kvällen behövde jag! Och det är efter lördagen mitt mående har ändrats så radikalt. Sen är det väl en annan femma att jag var bakis två dagar o fortfarande full när jag vaknade i söndags, hosthost. Men ni får säga vad ni vill, jag är aldrig ute o jag behövde this :D Oså fick jag sovsällskap hela helgen, för mig var det en helt främmande människa men det slutade med att vi var riktigt bra kompisar. Sånt gillas!



William
? Min stoooora fyra åring ;) Han går o drar på någon elakartad natt-hosta som aldrig verkar ge sig. Vi få skifta mellan tre olika host mediciner så han inte ska bli "beroende" just för att han har druckigt under en sån lång tid. Jag har givetvis testade att inte ge han men då hostar han tills han spyr hela natten och ingen av oss få sova, en sekund. Men jag hoppas den ger med sig, gör den inte det denna vecka då vi är inne på 6:e veckan får dom boka lungröntgen.

Hans kalas vart lyckat, perfekt med folk o han vart jätte glad över alla presenter :) Han fick allt han hade önskat sig. Store pojke! Tack alla ni som kom! Och tack Danne(viktigt viktigt) att du fixade allt den dagen! :P
 
Sen var det givetvis en hel del folk som sa att dom skulle komma o sen sket i att dyka upp samt höra av sig. Men som sagt, nästa gång får ni ingen inbjudan :) Är det någon som missat att jag hatar de? Man står o gör fika o håller på sen passar det inte ens att skicka ett sms eller ringa ett samtal som tar max 30 sekunder?? Aja nu är det så, inget att göra åt!

Igår fick han följa med Alexandra o Jontebästis hem, han åt middag där oxå o det uppskattades kan jag tala om för jag hade hög feber. Har fortfarande det men inte lika hög :)


Thelise? Mammas ögonsten. Förstår ni att hon tror att hon kan gå och hon är sju månader? Det är helt fantastikt men samtidigt väldigt krävande att behöva passa henne, bokstavligt talat varje sekund! Hon är överallt o ingenstans, jag som inte vill att hon ska börja gå förren hon är minst 1,2 år. Hoppas kan man alltid ;) Annars gör hon väl det som jag har berättat för er förutom att hon kan sätta upp själv nu och klappa händerna :) Och jag skulle jätte gärna veta vad hon väger, för hon är ruggigt tungt :)



Haha mina barn är såå söta! Igår morse kom William in tidigt, vid 7. Han väckte givetvis Thelise o jag satt henne brevid han på golvet sen slumrade jag om några min.(Dom har massa leksaker där inne o där kan dom sitta i timmar, plus att jag sover längst golvet på madrass eftersom jag ska måla sängen) Jag vaknar efter en liiten stund av att det var så tyst. Då var dom borta, haha så jag gick till vardagsrummet, då sitter dom brevid varandra framför tvn o kollar hand i hand. Såååå söööta :')
Jag frågade William hur Thelise kom dit. "Hon kröp o jag visade vägen, sen satt hon sig här när jag sa SITT NU GUMMAN!" hahaha mammas älsklingar, vad skulle jag göra utan er? Kloka, vackra, begåvade barn!!



Thelise jagar en ballong o W är på dagis, ska snart hämta han :)

Kommentarer
Postat av: madde

sköldkötelnn.jag har underproduktion.jag trodde ja var döende...man kan ha överproduktion med...men har man det så blir man hyperaktiv å går ner i vikt...jag har raka motsatsen...jag kommer få äta min medicin livet ut.och mina värden hoppar upp och ner..har gått från att äta väldig låg medicindos till väldigt hög..mn idag mår jag prima och var glad över att jag hade nått fysiskt och inte psykiskt som orsakae alla mina problem...hoppas d löser sig till det bästaa

2010-11-17 @ 22:40:31
URL: http://madeleinesophie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0