Spruta nr 2

Publicerat: 2010-10-26 Kl: 22:36:16 | I kategori: Allmänt





Nu är jag riktigt slö i kropp o knopp. William fick sin andra botoxspruta idag, fast i vaket tillstånd (Förra gången var han sövd). Han var väldigt nervös på vägen dit och sa hela tiden "Jag vill inte ta sprutan!", ja dum som jag var hade jag berättat innan men det var ju inte så att han ungått att se senare vad vi skulle göra så jag tyckte att det var lika bra. Väl där grät han hysteriskt i ca 20 minuter och alldeles DÅ var läkaren jätte TVUNGEN att slita och dra i hans ben o mena på att han var "tjurig" men då "röt" Williams sjukgymnast i och sa "Det här är INGEN tjurig pojk, han är rädd och nervös så vi tar det lugnt." Tur de så slapp jag ta fajten. Vi skulle testa i båda benen denna gång men hans högra var så bra så det behövdes inte!!:)) 

 Efter undersökningen fick vi gå in i ett mysigt "skogsrum" med koja och bollhav. Vi lyssnade på musik och släckte ner så han fick lysa lite med ficklampa och busa i ca 30 min. Sen så sa jag "Det blir ingen spruta, du får bara bedövningen" för jag visste att så fort han fått lugnande skulle han inte bry sig och mycket riktigt. Jag gav han lugnande o sen ääälskade han allt och alla :) Hahah gud vad vi skrattade. Han kallade sig själv "fyllgubbe".

 När läkaren kom och skulle ge han sprutan brydde han sig inte, han var så inne i sina ödlor som han hade fått. Så allt gick bra :) Vi fick vänta tills han kvicknade till riktigt sen åkte vi ner och handlade en present åt han :)

Ville visa en video när han sjunger "I loovveee yoouuu" till pappa men det går inte så jag gör det en annan dag.

Försökte hitta lite info på internet om just denna spruta men överallt står det "Botox ska INTE ges till barn med muskelsjukdom" Och det stämmer inte riktigt.. 


ML(sjukgymnasten våran) berättade att William fått så mycket beröm av hon som har badet på torsdagar. Han är så "klok, begåvad, väluppfostrad*host* och trevlig, duktig på att svara på frågor och framförallt att LYSSNA".. Vänta nu, var det verkligen William jag badade med??;) Haha ne men klart man blir sååå stolt :D




-
Idag har vi ätit goood mat! Rostbiff, pommes, stooor fetaost sallad, vitlöksbröd o vitlökssmör.. ååh vi hade det riktigt mysigt ;)


Nu ska jag knoppa, William ska upp tidigt och gå på dagis och jag ska ringa en MASSA samtal.



Kommentarer
Postat av: amanda

Duktiga william!

2010-10-27 @ 02:48:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0