Lingården

Publicerat: 2011-04-19 Kl: 10:33:31 | I kategori: Allmänt


Mycket har hänt sen jag la bloggen på hyllan. Det har varit riktigt skönt att ha en paus men nu börjar jag sakna att skriva av mig och "dela vårat liv" men släkt och vänner som inte bor här. Så nu är ni väl glad?;-)

Jag om någon kan ta kritik, jag kan ta era åsikter men på ett respektabelt sätt. Inga anonyma fula, elaka kommentarer. Dom kommer jag bara att kasta men fortgår det så sätter jag lösen igen. Men jag känner att jag vill ha den öppen, dels för att få min röst hörd och för att dom som vill ska kunna läsa!:) Hoppas det blir bra denna gång!



Ja vad har hänt? Gosan har börjat på dagis och det går super tycker personalen. Thelise har alltid varit en lite gnälligare/missnöjd tjej i perioder men hennes personlighet bara växer fram. Hon är så söt när hon leker och försöker göra sig förstådd. Ni anar inte hur smart denna lilla människa är! Visst blir hon ledsen när jag lämnar henne, men det går över efter några minuter. Ibland blir hon grinig och somnar innan lunch men dom löser det där så bra!:) Meningen var att hon skulle gå max två gånger i veckan men jag tänkte då inte på att jag har praktik 4 veckor nu. Men det är bättre att börja lite intensivt o sen glesa ut för då är hon van allt som händer där och känner sig trygg.:) Men hon går ca 3-5 timmar MAX per dag. Jag lämnar oftast och D hämtar dom tidigt så jag tycker att det fungerar utmärkt så.

William har gipsa vänster ben. Efter botosprutan är det bra att benet ligger i "rätt läge", därför har han gips. Jag trodde att han skulle vakna på natten och vara jätte ledsen som han var när han hade natt skenan. Den var det bara att ta bort men det hade blivit värre med gipsen. Men det har gått hur bra som helst, han är verkligen jätte duktig! Så mycket han får/fått utstå o ändå är så glad och snäll som person. Ibland är inte livet rättvist men det är dom som är starka som får "uppgifter", för man vet att dom klarar det. Så anser jag att det är, allting har en mening. Jag tror på ödet!
 Min underbara pojk är helt otrolig och han gör alla vi möter imponerad och han har världens stoltaste föräldrar!

Vi har varit i fjällen 5 dagar också och haft det underbart. Även fast resan vart mitt i mitt eget "dåliga" mående så var det härligt att komma bort. Vi åkte i backen, bastade, busade, åt god mat, umgicks, spela spel. William lärde sig att åka liften och lill backen själv, JÄTTE dutti pojke! :) SÅ till vinter ska vi åka massor!!

Hemma har det mest varit på rutin, allt är som vanligt. Barnen mår bra och växer/utvecklas som dom ska. Jag har däremot hamnat i en liten depression och det stör mig, för det är inget jag kan styra över men med lite arbete ska det gå över!:) En depression är inget en människa rår över och det behöver inte finnas en anledning till att man är depreimerad just därför kan det vara påfrestande att veta att det inte finns något att vara nere för, men ändå är man det. Och det är inget jag skäms över eller inte vill prata om, det är som en förkylning. Du kan inte strya den men du kan påverka den men inte göra mer än så!


Jag har börjat min praktik på Lingården o vilka söta boende! Alla är dementa och har en egen personlighet och dom är så söt så jag går med ett leende hela dagarna där. Jag vill pussa o krama dom!! Personalen är toppen, verkligen trevliga o snälla!:) Så jag kommer asbsolut att trivas! Sen känns det mindre roligt att vi jobbar 100% för ca 2400:- denna månad. Tror nog många känner med mig där, dom som har Csn ;) haha.

Igår ringde chefen för solhaga och berättade att jag fick sommar jobbet, hon tyckte att jag skulle passa utmärkt hos dom och det kändes väldigt roligt att höra!:) Efter sommarjobbet blir jag vikarie. Det är 100% från första juni till sista augusti men inte varje dag så klart. Vi får lirka ihop den här sommaren, det blir nytta och nöje. Är man ensamstående måste man jobba, tyvärr men så är verkligheten men givetvis ska barnen ha semester med sin pappa!:)
Jag känner ingen glädje över jobbet eller någonting runt omktring mig men det har ju med mitt mående att göra just nu. Jag känner en stor lättnad för utan sommarjobb vet jag inte vad jag skulle göra. Så jag ska visa mitt bästa både på praktiken OCH Solhaga, för efter praktiken finns sommarjobb för mig på lingården med, om hon tycker att jag gör ett bra jobb!:)


Nu ska jag göra mig klar för att bli bjuden på lunch sen ska jag till praktiken. Ska vara där ända till 21.00 ikväll sen hem till två barn som förhoppningsvis sover då, men det kanske är lika bra för jag lär vara trött!:)

Ha en bra dag och njut av solen!! Hjälp och älska dina nära, tänk vad livet skulle bli enklare om vi slutar motarbete varandra!:)


Finaste!♥

Kommentarer
Postat av: Nikita

vilket bra inlägg du skrivit !!

kram på dig och jag tycker du gör det väldigt bra, allting =) !!

2011-04-19 @ 10:40:14
URL: http://nikital.blogg.se/
Postat av: Michaela | Vägen till uska, bloggdesign, foto & vardagsliv

skönt att din blogg är uppe igen :)

2011-04-19 @ 10:44:51
URL: http://soeticz.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0