Varför?

Publicerat: 2011-01-03 Kl: 21:29:41 | I kategori: Allmänt





Jag har fått en hel del frågor om varför jag tar en paus, mestadels på fb men så här är de. Det är tröttsamt att få en massa onödiga kommentarer från bittra avundsjuka människor som inte har mycket bättre för sig. Sen när man skriver vill man gärna ha respons, positiv så klart! Folk är liite lata, men det vet jag ju för det är jag själv :p Sen blir dom flesta bloggarna jag läser bara tråkig o det är mest klaga klaga.. då tappar man lusten även att läsa andras bloggar.. Vet inte hur längesen det var jag ens läste en blogg, veckor sen iaf. Men jag tänkte starta den igen, tids nog med listan som alla andra gör för att få liite insperation. Sen den störta anledningen är väl folk som snokar, det är väl de bloggar är till för men det finns en gräns. Man behöver inte ringa runt (som den här lilla nissen gör, ja det är en kille.. som är två äpplen hög. Han följer min blogg slaviskt, låt mig vara kanske?) o överdriva o hitta på en massa saker. Man ska INTE låta sig påverkas men det handlar väl inte om att påverkas, det handlar väl mer om att man tröttnar! Jag önskar att man kunde spärra ip nummer men det kan man inte o lösenordsskydda det vill jag inte heller.. Samtidigt är det skönt att skriva av sig och att nära o kära som inte är med oss här i Sundsvall kan läsa vad som händer.


-


Men jag tänkte komma med en liten uppdatering först, alla vi tre mår bra :) Thelise är lite förkyld fortfarande o Williams hosta hänger kvar.. Med det har blivit bättre!

Dom senaste dagarna har vi mest varit ute o åk snowracer, promenerad o så. Det har varit riktigt härligt väder o ungarna har njuuutit! :)

På nyår vad jag på middag hos pappa o Jeanette, hela familjen på den sidan var samlad o vi ät gott o surra. Jag var även ute med Felix o William o åkte madrass, gunga o lekte :) Det var riktigt trevligt! Fler sånna dagar ser vi fram emot :) William älskar verkligen Felix, eller allihopa för den delen men han leker så bra med Fellan. Det är roligt eftersom dom är kussar! Sen på kvällen hade jag sällskap.. vi spelade kort, käkade morötter, dipp o allt sånt ni vet :) Drack en cider o bara myste! Ett riktigt bra nyår med andra ord!



-



Ja William har så mycket små osynliga kompisar o det är så kult när han håller på, hahah. Nu precis frågade han "Får små barnen äta popcorn mamma??"
"Ja.. eller vadå små barnen?"
"Ja men dom" (oså pekade han mot golvet)
"Ja det får dom väl"
Då gick han o dela ut popcorn o säger "nu har dom fått, nu skulle dom sova"
mitt gohjärta!
Bara fantasin sätter gränser och jag tror inte William har några gränser ;)



På tal om William har jag funderat ut o in på detta med hans ben o vagn.. Jag funderar på att prata med habben om en minimoppe, ni vet jag vad menar? Annars kallar jag de mongomoppe. Men han är fyra o väldigt stor kille, han är lång o bred liksom.. Tids nog kommer han vara för stor för vagn plus att han INTE kommer vilja åka vagn. Det sliter även rätt mycket på vagnen med.. Absolut kan killen gå, han han gå mil om jag så vill. Men det tar lite tid och han blir trött o utmattad och på kvällen får han ont när han ska sova.
Egentligen ska man ju inte göra saken värre än det är men det måste ju vara den bästa lösningen?? Ja jag ringer imorgon och se vad dom säger :) Skenan han fick använder han inte för att han får för ont. Vaknar på natten o gråter o vill att jag ska ta bort den.. Visst det är ett par timmar han har den men det räcker inte.





FIN UNGE!!!!


Kladdmonster!


Mammis o bebis


Me


Jeanette, Niklas och Thelise


William o lite av morfar


William o Felix


Men får ju inte vara dum! Här kör vi tåg!


Pulkan Thelise fick i julklapp så hon slipper använda Williams blåa ;)


Kommentarer
Postat av: sara

då vill jag ge lite respons som du förhoppningsvis blir glad av i alla fall :) vi känner inte varann men du kanske blir glad ändå!



jag tycker dina barn är såååå jäkla söta och de verkar vara så fina med varann :) det är så kul att läsa lillkillens påhitt, som här med låtsaskompisarna. ni verkar va en dömysig familj :)

2011-01-08 @ 15:13:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0