livet

Publicerat: 2011-07-03 Kl: 22:24:40 | I kategori: Allmänt


Känner mig blogg sugen men jag vet inte riktigt vad jag ska skriva om då jag inte vill dela med mig om saker o ting som förr. Jag vill inte prata relationer nå ingående alls, eller barnen lika mycket, jag vill absolut inte dela privata saker som somliga id*oter gör mm. och då blir det svårt. Så, denna blogg kommer bli hysteriskt tråkig men med tanke på statistiken verkar inte ni tycka det? ÄN så länge är det så, just därför varnar jag er!

Jag är kär.. för första gången på såå många år är jag KÄR! Och ni vet ju hur den känslan är?! Samtidigt måste jag fortsätta jobba med mig själv och det "gamla" men ååh så underbart det är! Och det är väl bara en bonus att jag har hittat jordens bästa, mest underbara man?! :) Det känns åt helvete för BRA för att vara sant och för att det ska hända just MIG. Men karma mina vänner, det sägs att man får tillbaka någon gång i livet och det är nog min tur nu! Never let you go <3



Så vi kan prata om svartsjuka?! Det kan vi för det är något som stör mig otroligt. Svartsjuka i all ära, i NORMAL mängd men när det handlar om att det blir ett sjukligt beteende så är det fan störigt! Då är det inte gulligt någonstans. Men alla vi är olika och så är det, vissa är mer svartsjuka än andra. Och visst, somliga har absolut anledning till att vara det med tanke på saker som kan ha hänt/händer. Men så länge jag/vi inte bli indragna så är det helt okej att vara hur svartsjuk man vill! Men det jag vill komma fram till är att det måste väl finnas en gräns?! Eller har jag fel? Fast återigen, vi är alla olika och vissa tycker säkert det är jätte fint och charmigt med en mega sotis flick/pojk-vän? Nej vad vore det om alla skötte sitt eget liv och sket i dom restående personerna runt omkring. Men det är ju också egentligen onödigt att ens nämna för det vet vi ju alla att det aldrig kommer att hända?

Men inget negativt ska vi prata om egentligen men det kan vara skönt att spotta ut det men jag känner mig absolut inte negativ! Det var längesen, väldigt längesen jag kände den här lyckan och denna ro som jag har i kroppen. And its all because of you!



Har jobbat i helgen. Jobbar mest hela hela tiden! Men nu har jag även varit dunder förkyld. Eller förkyld, hade en ganska elak infektion i kroppen men jag har fått antibiotika + fem andra mediciner så jag mår mycket bättre idag!:) Men en sak som kan göra mig bitter.. vart är rättvisan? Vart är delat ansvar? Är det rättvist att behöva jobba nästintill heltid, ta hand om barn och samtidigt vara förbannat sjuk?! Det är INTE ofta jag är sjuk om vi inte pratar magsjuka som hälsar på rätt ofta iom dagis. Men när jag väl blir sjuk så blir jag nästan döende. Men inget att hänga läpp för, nu är jag på bättrings vägen. Eller ska man säga tillbaka på krigsstigen?? JA det låter bättre för nu är jag ute efter en STOR förändring!:) Men jag tänker inte berätta på vilket plan jag menar.. det kommer att visa sig med tiden!



Nu ska jag äta mina pannkakor - nej jag tröttnar aldrig men magen har tröttnat, tyvärr :/ Ska absolut skära ner det innan jag.. vad var det du sa?;) Exploderade?! hahha. :)
OCH en sak till mina vänner, jag SKA sluta röka nu inom en snar framtid! Jag har trappat ner en hel del(!!) men snart ska jag vara helt fri! All lycka o välgång till Evelina Persson, *applåder* Ja tack så mycket!!!:)

Sov gott och ta hand om varandra. Lägg energin på er själv och era liv, ingen vill väl sluta som en ensam bitter tant/gubbe?! - Nej, tänkte väl det!:)


PUSS PÅ ER (slänger in bilder en annan dag, har massa fina!)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du har hittat en underbar man! Önskar er all lycka! Kanske träffas vi en dag :)

2011-07-03 @ 22:39:52
Postat av: evelina

Ja han är helt underbar!:) Tack så mycket och det hoppas jag att vi gör!:)

2011-07-03 @ 23:02:08
URL: http://evelinapersson.blogg.se/
Postat av: Cattis

Vilket klockrent inlägg! Satt som handen i handsken. All lycka åt "er" :D

2011-07-04 @ 00:24:58
Postat av: Anonym

kul at du lyckas hitta nån som vill ha dej! :D synd att han ser ut som precis det han är: begangnad. bättre lycka nästa gång

2011-07-04 @ 08:42:58
Postat av: Evelina

R hälsar att han hittades på blocket, 99:-. Sök under "Västernorrland gruppboende" :) det finns massa fler, säkert någon som vill ha dig också om du har din tur dag!

2011-07-04 @ 10:02:40
Postat av: T

men herregud hur folk skriver, va bara tvungen att kommentera fast jag aldrig gjort det förr.

dom flesta är väl "begagnad"? eller är alla oskuld och aldrig förr haft kille/tjej?

någon som är väldigt avis på dig evelina som det verkar, omoget som fan må jag säga.

2011-07-04 @ 19:21:22
Postat av: Anonym

Han har dålig humor med alltså....trist för dig

2011-07-04 @ 20:29:27
Postat av: Anonym

Ja "T", det verkar inte bättre men jag skrattar bara. Att gå in här är dagens komedi för mig.:-)



Nej hans humor är underbar, man får sig många skratt om dan.:-)

2011-07-04 @ 21:56:20
Postat av: madde

grattis till kärleken!!det är den bästa kryddan i livet!!Lycka till!!!

/madde

2011-07-05 @ 07:29:03
URL: http://www.busprinsen.bloggagratis.se
Postat av: Nikita

även om det är jävligt störande me svartsjuka bittra människor så försök å stå på dig!!

Tyvärr kommer man aldrig ifrån dessa människor, dem finns överallt =S



all lycka till dig/ er =)

2011-07-05 @ 08:32:21
URL: http://nikital.blogg.se/
Postat av: T

håller med nikita sånna människor finns det överallt, men bara du och han mår bra så är det huvudsaken och att era barn trivs bra ihop och att du går ihop med hans barn och tvärtom.

sedan vad andra säger behöver man inte bry sig om, men en fråga. de är inte hans X som håller på och jävlas? eller ditt?

2011-07-05 @ 19:44:23
Postat av: Evelina

Absolut Nikita! Du har så rätt:-)



"T", du har rätt du med o det bästa är att vi har hanterat allt "rätt" så det går överförväntan bra!:) Jag kan inte uttala mig om de offentligt men det säger väl en hel del:)

2011-07-05 @ 21:30:33
Postat av: T

hmmm nu blir jag ännu mera nyfiken, de är nån av dom. men är det ditt eller hans X? hon ha ju en ny så varför ska hon bry sig? måste ju vara ditt? eller så är det hans x för att du och hon va/är vänner????

2011-07-05 @ 21:55:20
Postat av: Emma J

Båda har ny så varför ska du bry sig överhuvudtaget är

Frågan?! Jag är sååå jävla glad för eran skull! Hoppas ni håller hela livet o som det strålar om er! Kul att träffa er/dig häromdagen! Kram

2011-07-05 @ 22:08:06
Postat av: Emma J

Dom menade jag så klart!! Inte du! :)

2011-07-05 @ 23:33:57
Postat av: Evelina

Jag vet inte, kan inte svara på de.:)

2011-07-06 @ 13:24:45
Postat av: T

Fattar inte varför dom bryr sig om dom båda har ny, är du vän med robbans x anna fortfarande?

2011-07-06 @ 20:46:45
Postat av: Anonym

Absolut inte, vi har aldrig varit vänner utan bekanta och så mycket skit hon snackar så kan hon inte ha en enda vän!

2011-07-06 @ 22:43:04
Postat av: T

Tråkigt att det ska vara ovänskap när det är barn inblandad, hoppas inte barnen far illa av detta. Ni måste ju ändå vara glada allehopa om ni har nya alla och gått vidare med era liv???

2011-07-07 @ 08:56:12
Postat av: Evelina

Absolut! Inget barn ska eller far illa för ingen är ovänner!:) vi är vuxna människor och beter oss där efter!

2011-07-07 @ 11:26:08
Postat av: T

Bra det, men låter som något X är avundsjuk och jag kan gissa mig fram till vem de är.

Men fattar ändå inte varför?

Denna ha ju en ny redan och som jag fattat det så träffade h-n den redan när h-n hade ett förhållande??? Va dom inte lycklig och skulle gifta sig??? hmmmmm konstigt värre

2011-07-09 @ 22:52:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0